דיגיטל וטק

הציוץ הראשון של מייסד טוויטר נמכר, זה הסכום ההזוי

מזל טוב לאיש העסקים המלזי סינה אסטבי, שניצח במכירה הפומבית של ה-NFT של הציוץ. ימים יגידו אם הוא גדול הפראיירים בתעשיית הדיגיטל או שמא גאון פיננסי הצופה את הנולד. דורסי יתרום את הכסף לנפגעי קורונה באפריקה
רועי בהריר-פרל | 
ג'ק דורסי (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ג'ק דורסי, pixabay)
בשעה טובה ומוצלחת: נמצא המיליונר הפראייר ביותר עלי אדמות. שמו הוא סינה אסטבי, איש עסקים תושב מלזיה, שרכש ביום שלישי השבוע את גרסת ה-NFT (גרסה דיגיטלית רשמית, יחידה מסוגה במקרה זה) לציוץ הראשון של מייסד ומנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי, שהוא גם הציוץ הראשון שהועלה לרשת החברתית אי פעם, במחיר מציאה של 2.9 מיליון דולר לאחר שזכה במכירה פומבית סוערת.
המשמעות היא שמעתה והלאה אסטבי יהיה הבעלים של הציוץ הרשמי של דורסי, אם כי הציוץ יהיה זמין לכל משתמשי הרשת כל עוד דורסי לא יבחר להוריד אותו משם. במילים אחרות, אסטבי קנה סוג של אוויר - וממש לא בשקל אחד, כמו ב"רחוב סומסום" - אבל טרנד ה-FTP, המבוסס על סחר במטבעות קריפטו, בכל זאת ממשיך לכבוש את העולם בסערה, תוך שהוא מגדיר מחדש את המושג "פריט אספנים". רק אתמול, במקביל לרכישת הציוץ של דורסי, הציע המגזין הנחשב "טיים" שלושה שערים ייחודיים למכירה כ-NFT - וכן, יש קופצים, ולא מעט.
במקרה של דורסי, היו שמועות על כך שמדובר בתרגיל היתולי בלבד וכי דורסי בסופו של דבר יסיר את המכירה הפומבית, אבל נראה שהצלחתה המסחררת והבאזזז הענק שהיא יצרה גרמו לו בכל זאת ללכת עם זה עד הסוף (ולהעביר את הסכום, כפי שהבטיח, לטיפול במגפת הקורונה באפריקה).
הציוץ, אגב, היה המשפט הסתמי משהו just setting up my twttr. הוא הועלה על ידי דורסי לטוויטר ב-21 במרץ 2006 ובסופו של דבר, כאמור, נמכר לאסטבי, הבעלים של חברת הטכנולוגיה ברידג'-אורקל, בעסקה שנערכה בפלטפורמה Valuables, באמצעות מטבע הקריפטו את'ר, המתחרה החזק ביותר כיום של ביטקוין. לאחר הניצחון המכירה הפומבית, אסטבי העלה ציוץ לטוויטר, בו כתב "זה לא סתם ציוץ! אני חושב שבעוד כמה שנים אנשים יבינו את הערך האמיתי של הציוץ הזה, כמו שקרה עם המונה ליסה".
האמנם? נחיה ונראה. בינתיים, מומחי רשתות חברתיות צופים חכי מכירת ציוצים, פוסטים וכו' תהפוך עם הזמן רק ליותר ויותר פופולרית. הרציונל: אלמנט האספנות ותחושת הבעלות על פריטים נדירים/חשובים אבד בתרבות הדיגיטל, אבל אנשים עדיין זקוקים לו. הסחר ב-NFT ממלא, במידה רבה, את החלל הזה. כעת, מעניין יהיה לעקוב אחר הטרנד כדי להבין האם מדובר בתופעה חולפת או שמא בציון דרך משמעותי בתולדות הסחר הדיגיטלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה