דיגיטל וטק

עדיין תקועים בחו"ל? כך הייטיקיסטים ימצאו עבודה בישראל

על פי ההערכות כ- 600 אלף ישראלים חיים כיום מחוץ לגבולות הארץ, מתוכם מעל 10,000 בעלי רקע טכנולוגי. חלקם נשלחו בעבר לרילוקיישן ממקום עבודתם והמשיכו בחייהם באותה מדינה ואחרים רכשו לאורך השנים השכלה מתאימה
אורן שטרנברג |  4
מפגש אנשי הייטק ישראלים (צילום יחץ)
אנשי הייטק ישראלים מארה"ב ואירופה שמתכננים את חזרתם לארץ, ערכו מפגש זום במסגרת השקת תוכנית Back2Tech להשבת ישראלים לארץ וצירופם לחברות הייטק, מרכזי פיתוח וסטרטאפים מובילים. התוכנית נועדה לאפשר לחוזרים לסגור מראש את מקום העבודה העתידי שלהם בארץ, ואף להתחיל לעבוד בו מרחוק ובכך להפוך את המעבר לחלק ונוח.
במפגש דיברו אפרת דגן וחלי נחמן, שהתגוררו בעבר בקליפורניה וסיפרו מניסיונן האישי בחזרה לארץ לתפקידים בכירים בחברות. מנהל רשות החדשנות לשעבר, אהרון אהרון והיזמים גיא פרנקלין ועודד חרמוני, דיברו על השינויים שעבר ההייטק הישראלי שהופכים אותו לאטרקטיבי ועם פוטנציאל צמיחה רחב לעובדים מוכשרים.
לדברי יותם צוקר, מחברת CQ Global שמובילה את התוכנית עבור רשות החדשנות, משבר הקורונה, שמכה עדין בעוצמה במדינות רבות, הזכיר לרבים את היתרונות של החיים בישראל. "הצמיחה האדירה של הייטק הישראלי והביקוש המתעצם לאלפי עובדים מקצועיים פותחים אינסוף אפשרויות לקליטה נוחה בארץ, פעמים רבות בתפקידים ותנאים טובים מאשר בחו"ל. בניגוד לעבר, אפשר להתחיל לעבוד בחברה ישראלית מחו"ל ולתזמן את מועד המעבר לארץ בעתיד בהתאם לצרכי ורצון המשפחות. השוק הישראלי התבגר בשנים האחרונות ואת מקום האקזיטים המהירים החליפו גיוסים וטיפוח חברות ענק עם מרכז פעילות מקומי. החברות הישראליות יוצאות נשכרות מהצטרפות עובדים בעלי ניסיון בינלאומי כך ששני הצדדים מרוויחים". 
על פי הערכה מתגוררים כיום 600 אלף ישראלים מחוץ לגבולות הארץ, מתוכם מעל 10,000 בעלי רקע טכנולוגי. חלקם נשלחו בעבר לרילוקיישן ממקום עבודתם והמשיכו בחייהם באותה מדינה ואחרים רכשו לאורך השנים השכלה מתאימה. חברת CQ Global נבחרה על ידי רשות החדשנות להובלת התוכנית בשל ניסיונה ב
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    גיבורים לאן לחזור
    גיבורים 09/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למחבלים בכנסת? אפילו בכתבת לחזור אין איך ליצור קשר. ועוד זה ממומן. אתם קורעים שבן גביר ראש ממשלה אני חוזר בטיסה ראשונה. ואני מרוויח בארה"ב 30 אלף דולר בחודש בהייטייק
    סגור
  • 3.
    יופי, אז איך יוצרים קשר ועם מי?
    אריה 08/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה שווה הכתבה הזאת אם אין איך להגיע למי שיכול לעזור???
    סגור
  • 2.
    גם אני אחד מהם!
    אריה 08/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש לי מעל 20 שנה נסיון בתמיכה וניהול מערכות Windows, עבודה באנגלית (כמעט כשפת אם) וצרפתית טובה מאוד. מה אני יכול לעשות עם זה בארץ???
    סגור
  • 1.
    כן - אני אחד מהם. מוכן להשתלב אם יש באמת משהו להציע לי
    מישל 08/2021/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני גם מנהל רשת מעל 20 שנה, מומחה לשרתים וירטואליים, מוסמך מטעם מיקרוסופט MCITP וגם טייס מסחרי דו מנועי, יבשה וים, ומדריך טיסה CFI CFII. עונה על הדרישות של אל על ועוד כמה חברות. אם יש ביקוש, אשמח לתרום את חלקי למדינה שלי.
    סגור