דיגיטל וטק

מחקר חדש: הטמעת מערכות טכנולוגיות חדשות בזמן הקורונה תורמת לצמיחה כלכלית

מחקר של מיקרוסופט ויחידת המודיעין של האקונומיסט (EIU) ב-15 מדינות בעולם חושף כי למעלה מ-50 אחוז מהארגונים ברחבי העולם הטמיעו מערכות טכנולוגיות חדשות בזמן הקורונה שתרמו לצמיחתם של העסקים
מערכת ice | 
עבודה מהבית (צילום freepik)
מחקר חדש של מיקרוסופט העולמית ויחידת המודיעין של האקונומיסט (EIU), מראה נתונים חדשים על התנהגות ארגונים במהלך תקופת הקורונה ואחריה, ומנתח את המוכנות הארגונית  בכל הקשור ליכולות הסתגלות חדשות בעת משברים. 
המחקר נערך ב- 15 מדינות באמריקה, אסיה-האוקיאנוס השקט ובאירופה, וכלל 800 מנהלים בכירים משמונה תעשיות: מוצרי צריכה וקמעונאות, תעשיית הרכב, חינוך, שירותים פיננסיים, ממשל, בריאות, ייצור ותקשורת.
ממצאי המחקר הראו כי נרשמה עלייה במעורבות העובדים בטכנולוגיה, מ -24 אחוזים לפני הקורונה ל -36 אחוזים במהלך תקופת הקורונה ועלייה של כ-10 אחוז בענפי הייצור, הפיננסיים, הקמעונאות והחינוך. בנוסף, מרבית המנהלים העידו כי המגיפה הדגישה את הצורך לשים דגש להיבטים החברתיים וכי מעבר לתרומה העסקית-כלכלית, הטרנספורמציה הדיגיטלית צריכה לתמוך בשיפורים חברתיים כמו יצירת יותר כוח עבודה נגיש והתאמה התנהגותית סביבתית לשינויי האקלים וההתחממות הגלובלית.
ממצא נוסף ומרכזי שהתגלה במחקר הוא שככל שהחברות היו ממוקדות בשינוי דיגיטלי, כך הן הצליחו לחזור בזמן קצר יותר לפעילות השוטפת, להעצים את העובדים ולאפשר לאנשים להתקדם. מלבד זאת, ארגונים שאפשרו תשתית טכנולוגית רחבה, הצליחו להתגבר על אתגרי התחרות העסקית ולהכפיל את ההצלחה.
 
רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל אומרת כי "נתוני המחקר מספקים תובנות מחקריות על התנהגות ארגונית לגבי האופן שבו ארגונים התמודדו ומתמודדים עם האתגרים שמציבה מגפת הקורונה והצורך בעבודה מרחוק ובריחוק חברתי. הממצאים מאשרים מגמות שראינו גם בישראל, לגבי האצת השימוש בפלטפורמות עבודה המאפשרות שולחן עבודה מרחוק, שיתוף קבצים, פלטפורמות שיח ועוד, תוך דגש על אבטחה מקסימלית. המחקר הראה שהפתרונות האלו מעצימים גמישות בתהליכי העבודה וישמשו מפתח להצלחה בחזרה לשגרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה