דיגיטל וטק

סין מאיימת לחסום אפליקציות: זו הסיבה המוזרה לכך

הממשל הסיני החליט שלחברות הגדולות ביותר במדינה אסור לעשות את מה שהממשלה עצמה עושה בלי שום הגבלה
מערכת ice | 
אישה סינית משתמשת בטלפון (צילום Sunyu Kim, Pexels)
הנציבות המרכזית לענייני רשת בסין פרסמה השבוע איום מפורש נגד עשרות אפליקציות פופולאריות, ביניהן גם כאלו של החברות הגדולות ביותר במדינה. לפי הפרסום, האפליקציות אינן עומדות בכללי האתיקה שקבע הממשל לגבי פרטיות משתמשים והתנהלות כלכלית, ואם החברות המפעילות אותן לא יתקנו את האפליקציות ויודיעו על התיקונים לנציבות תוך 15 יום - האפליקציות שלהן יוסרו מחנויות האפליקציות.
הרשימה הראשונה שפרסמה הנציבות היא של אפליקציות שלטענתה נמצאו כאוספות מהמשתמשים מידע שלא באמת דרוש לפעולתן התקינה, או משתפות מידע כזה עם ללא בקשת רשות מהמשתמשים. הרשימה הזו כללה 36 אפליקציות, כולן סיניות, וביניהן כאלו של ענקית האינטרנט והגיימינג טנסנט, ענקית החיפוש והשירותים ביידו, ענקיות המסחר המקוון טאובאו ועליבבא ואחרות.
הרשימה השנייה כללה אפליקציות להלוואות כספים, שלטענת הממשלה מציעות הלוואות בלתי חוקיות ופוגעות בכלכלה הסינית. גם כאן כל האפליקציות הן מקומיות, ונראה שהמפלגה הקומוניסטית, השולטת בסין, מנסה לקחת חזרה לידיה את מלוא השליטה על הכלכלה במדינה, שהיתה במגמה של פתיחה הדרגתית בשנים האחרונות.
ההודעה הזו מגיעה בקושי שבוע לאחר שהממשל הודיע למפעילות של 33 אפליקציות - שרובן נמצאות גם ברשימה הנוכחית - כי הן מפירות כללים חדשים לגבי פרטיות משתמשים והקציבו להן 10 ימים בלבד לתיקון ההפרות. בשנה האחרונה נמצאת המפלגה הקומוניסטית במה שנראה כניסיון השתלטות מוחלט על הכלכלה במדינה, שכולל שינויים פתאומיים של חוקים, הטלת מגבלות על חברות גדולות ואף רדיפה אישית כלפי יזמים כמו ג'ק מא, מייסד עליבבא, שבשנה שעברה נעלם למשך מספר חודשים, ככל הנראה מאימת המשטר הסיני לאחר שרמז בפומבי כי התנהלותו של הממשל מול יזמים וחברות אינה טובה לשוק הסיני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה