דיגיטל וטק

לא, אתם לא תחליטו אם במפות של גוגל יופיע "ישראל" או "פלסטין"

הודעה שנפוצה בשעות האחרונות ברשתות החברתיות בישראל מבקשת עזרה במשאל אינטרנטי של גוגל שלפיו ייקבע האם בשירות המפות יוצג "ישראל" או "פלסטין". אלא שלגוגל אין שום קשר למשאל הזה, והוא אף עלול לסכן אתכם אם תיכנסו אליו
יאיר מור |  5
ישראל ופלסטין (צילום freepik pixbay)
"גוגל פתחה הצבעה כדי לקבוע האם בשירותי Google Maps ו-Google Earth יופיע 'ישראל או 'פלסטין'. עד כה הצביעו רבים לפלסטין. אנו מבקשים מכם, הודים, פרסים, הינדואים, יהודים, נוצרים וכל יתר האנושות - אנא הצביעו לישראל. כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על הקישור ואז ללחוץ על דגל ישראל. תודה על תמיכתכם".
כך, בתרגום חופשי שלנו, נאמר בהודעת טקסט שמופצת בשעות האחרונות באמצעות אפליקציות התקשורת בישראל. עשרות אלפים כבר הצביעו בסקר הזה, ו-99% מהם תומכים בישראל - אך להצבעה שלהם אין שום משמעות, ולא חשוב למי הצביעו. זאת משום שלגוגל אין שום קשר ל"משאל" הזה, והוא נבנה על ידי גורם פרטי כלשהוא.
מבדיקת ice עולה כי האתר מאוחסן בגרמניה ורשום בליטא. כמו כן, אין זו הפעם הראשונה בה האתר הזה מופץ במסרים: כבר ב-2010, לאחר אירועי משט המרמרה, הופץ הסקר הזה כאש בשדה קוצים, וב-2017 היא הופצה שוב, וזמן קצר לאחר מכן הופצה הודעה שמזהירה שמדובר בווירוס אכזרי. אלא שמבדיקת קוד המקור של האתר עולה כי לא מסתתרת בו שום מזימה, והוא לכל היותר ניסיון לדחוף פרסומת לאתר מודעות שמופיע בראשו.
דובר Google מסר ל-ice: "אין לנו קשר לזה".
כדי לוודא שגם אם נפלתם בפח לא קרה כלום - הפעם - פנינו לחברת ESET, מפתחת תוכנת האבטחה NOD32. החברה מסרה לנו כי "בתקופות לחוצות (מגפות, מבצעים וכו') אנחנו בדרך כלל רואים שיש מי שמנסה לזרוע בהלה בציבור. לרוב נראה זאת באמצעות פייק ניוז, שבחלק משמעותי מהמקרים מופץ באמצעות מיילים ומסרונים.
"הודעות מסוג זה והתוכן שבהן עלולים להיות זדוניים ובעלי פוטנציאל נזק, למשל באמצעות סופר-קוקיז, תוכנות ריגול, הקפצת התראות מהדפדפן ופרסומות פופ-אפ, 'צביעת קהלים' במטרה להציג פרסומות וכפתורים שאמורים לעשות דבר אחד אבל בהקלקה עליהם קורה דבר אחר.
"מבדיקה שערכנו נראה כי מאחורי הסקר הזה לא עומד משהו מהסוג הזה, אבל חשוב לגלות ערנות ולא להקליק על כל קישור או פעילות ברשת, כדי להימנע מפוטנציאל לנזק".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    יש מטרה ברורה למפעילי האתר
    אבי 01/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם מציעים לגולש לקנות הקלקות בכסף כדי להשפיע יותר על ה"סקר"
    סגור
  • 3.
    עוד הינדוס תודעה של השמאל (ל"ת)
    Wtffff 04/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    אם מישהו נכנס לפחות תרשמו מה צריך לעשות
    מיקי 05/2021/21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    כדי לנקות את הפלאפון מהשטות הזאת.
    סגור
  • 1.
    אייך קוראים לארצינו
    אתי לוי 05/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני גרה המדינת ישראל,ואיש לא יואמר אחרת,גם במפה היא קרויה ישראל ,וזהו שמה
    סגור
  • ישראל
    איתי לוי 05/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ישראל
    סגור