דיגיטל וטק

1,000 קילומטר בתדלוק בודד: הדגם החדש של טויטה קבע שיא עולמי חדש

טויוטה מיראי שוברת שיא כאשר הגדילה את מרחק הנסיעה ליותר מ-1000 ק"מ וקבעה הישג אדיר. הרכב תודלק שוב והיה מוכנה להמשיך בנסיעה בתוך 5 דקות בלבד.  הנסיעה מדגימה טכנולוגיית תא דלק מימן כפתרון מוביל לנסיעה למרחקים ארוכים עם אפס פליטות, ומה הקשר הישראלי?
כפיר אדר |  3
טויוטה מיראי (צילום TOYOTA)
עוד שיא בדרך לעולם נקי: טויוטה מיראי נסעה 1,003 קילומטרים עם אפס פליטות. הנסיעה של מכונית המימן של טויוטה החלה ביום רביעי 26 במאי בשעה 5:43 בבוקר מתחנת המימן HYSETCO באורלי (צרפת) והסתיימה לאחר נסיעה של 1003 ק"מ בתדלוק מימן יחיד.
מסלול הנסיעה כלל כבישים ציבוריים, מדרום לפריז ובאזור לואר-א-שר ואינדרה-א-לואר. במהלך הניסיון לקבוע שיא נעשה שימוש במימן ירוק, וממוצע צריכת הדלק עמד על 0.55 ק"ג/100 ק"מ, כאשר המיראי הצליחה להכיל 5.6 ק"ג מימן.
.
המיראי החדשה היא הדור השני של רכב טויוטה חשמלי מבוסס תא דלק מימן. היא מציעה יותר ביצועים, עיצוב מתוחכם ודינמי יותר ודינמיקת נהיגה חדשה לעומת הדגם מהדור הראשון. בנוסף, יעילות מוגברת של מערכת תא הדלק, יחד עם יכולת אחסון מימן גבוהה יותר ואווירודינמיקה טובה יותר תורמים לטווח נסיעה גדול יותר של כ-650 ק"מ בתנאי נהיגה רגילים, עם זמן תדלוק של פחות מ-5 דקות בתחנת תדלוק. כדי להגיע למרחק השיא של 1,003 ק"מ הנהגים אימצו סגנון "נהיגה אקולוגית", אולם לא  השתמשו בשיטות מיוחדות שנהגים אינם יכולים להשתמש בהן בחיי היומיום.
השיא נקבע על ידי 4 נהגים והקשר הישראלי
בין ארבעת הנהגים שהשלימו את הנסיעה שקבעה את השיא היה ויקטוריאן ארוסראד, מייסד ורב החובל של האנרג'י אובזרבר ((Energy Observer/. אנרג'י אובזרבר, שבה טויוטה שותפה, היא הסירה הראשונה המצוידת בתא דלק של טויוטה - אוטונומית מבחינת אנרגיה, מייצרת אפס פליטות ומהווה כלי תקשורת ומעבדת מחקר לקראת המעבר לאנרגיה ירוקה.
בשנת 2018 יצא כלי השיט הייחודי למסע חובק עולם שהתפרס על פני 50 מדינות, במהלכו הגיעה גם לישראל ועגנה במרינה בהרצליה למפגש של רב החובל וצוותו עם אנשי טויוטה השוקדים על פיתוח חדשנות למען כדור הארץ, ועם צוות יוניון מוטורס.
פרנק מארוט, מנכ"ל טויוטה צרפת, ציין: "השגנו אתגר מדהים עם המיראי החדשה. תפיסת Start your Impossible, לחרוג מעבר לגבולות שלנו, היא מה שמניע אותנו בארגון, והוכחנו זאת שוב היום. ברצוני להודות לצוותי טויוטה צרפת וטויוטה אירופה, וכן לויקטוריאן ואנרג'י אובזרבר, ששותפים לחזון ולשאיפה שלנו. באמצעות שותפויות חזקות נוכל לתרום לחברה טובה וידידותית יותר לסביבה. ברוח שאיפתה של טויוטה להגיע 'מעבר לאפס': התכוננו לעתיד".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    וכמה עולה ק"ג מימן?
    רם 06/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכמה עולה ק"ג מימן? יש היתכנות כלכלית לדבר הזה?
    סגור
  • מימן אפשר ליצר מאנרגיה מתחדשת להבדיל מדלק אחר (ל"ת)
    אחד עם 06/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אני עם ראב 4 2020 היברידי עושה 800 קמ למיכל (ל"ת)
    מאיר 06/2021/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור