דיגיטל וטק

בשיא החום: התרמוסטטים שינו את עצמם

תושבי טקסס מתלוננים שדווקא כאשר החום הפך לבלתי נסבל, הרשויות החלו לנצל מנגנון שהחל לפעול במדינה בשנים האחרונות ואפשר להם לכבות לאזרחים את המזגנים והפכו את החיים לבלתי אפשריים
יאיר מור | 
תרמוסטט (צילום CORGI HomePlan / flickr)
התשדירים שבהם חברת החשמל ממליצה, ואף מבקשת, לכוון מזגנים ל-25 מעלות צלזיוס בקיץ, כבר לא משאירים הרבה רושם על ישראלים - אבל מתברר שיש מדינות שבהן חברת החשמל יכולה לדלג על ההמלצה ולשנות את הטמפרטורה בבתים של אנשים ללא רשותם.
בימים האחרונים עלו לרשתות חברתיות שונות המוני תלונות של תושבי טקסס שבארה"ב, שלטענתם הופתעו לגלות שבזמן שהטמפרטורות בחוץ האמירו אל יותר מ-32 מעלות, טמפרטורת המזגנים בבתיהם הועלתה ל-25 מעלות למרות שכיוונו אותה לפחות מכך. הדבר התבצע על ידי שליטה מרחוק על תרמוסטטים חכמים, שמותקנים כיום בלא מעט בתים. כאשר הסתכלו התושבים על מסכי התרמוסטטים או על האפליקציות המחוברות אליהם בטלפונים, הם גילו הודעות מחברות החשמל שלהם שמודיעות להם כי השינוי נעשה כדי למנוע עומס על רשת החשמל.
תושב אחד סיפר לתחנת טלוויזיה מקומית כי אשתו ובתו הפעוטה הלכו לישון בבית נעים והתעוררו מזיעות בבית חם בעקבות שינוי הטמפרטורה של המזגן ל-78 מעלות פרנהייט, שהן 25 צלזיוס. רק לאחר מעשה הוא גילה הודעה בטלפון שלו מתוכנית בשם Smart Savers Texas, ולפיה "כדי להפחית את העומס על רשת החשמל, התרמוסטט שלך יותאם ב-4 מעלות במהלך השעות המוגדות היום. בנוסף, הטמפרטורה בביתך עשויה לרדת לקירור-מוקדם לפני שעות ההעלאה. ביכולתך לבטל את ההשתתפות בהעלאה על ידי שינוי התרמוסטט במהלכה". משתמש אחר העלה תמונה של המסך עם הודעה: "תהליך תגובה ל(עודף)צריכת חשמל. רק טמפרטורות חסכוניות יותר בחשמל יכולות..." (כנראה להיבחר).
לפי הדיווחים והתגובות ברשת, תושבים רבים בטקסס נרשמו לתוכניות כמו Smart Savers לאחר שהובטח להם חיסכון בחשבון החשמל, זיכוי או תרמוסטט חכם חינם. רובם לא היו מודעים לכך שהצטרפות לתוכנית מעניקה לחברה את היכולת להתאים מרחוק את צריכת החשמל שלהם על ידי שינוי הטמפרטורה במזגן, או מניעת שימוש במתקני חימום מים למקלחות בזמני ביקוש שיא. בעיקרון, הם יכולים לבחור לעקוף את השינויים הכפויים הללו, אך נראה שגם לכך רבים מהם לא מודעים, או שהם פוחדים שביטול השינויים שמנסה החברה לכפות יעלה להם ביוקר בחשבון החשמל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה