דיגיטל וטק

זהירות: קיבלתם SMS מנטפליקס? אל תלחצו בשום אופן

ישראלים רבים מקבלים בשעות האחרונות הודעות טקסט משירות הזרמת הווידאו הגדול בעולם לפיהן חשבונם הושעה וקישור לטיפול בבעיה. זה מה שיקרה אם תלחצו עליה
יאיר מור | 
נטפליקס (צילום freepik)
ישראלים רבים קיבלו היום לטלפונים הסלולריים שלהם הודעות טקסט בהן נכתב: "[נטפליקס] חשבונך הושעה, אשר את כרטיס האשראי שלך", ובתחתיתן מצורף קישור ללחיצה.
מבדיקת ice, נראה כי הקישור מוביל לעמוד התחברות לחשבון נטפליקס. הדף נראה אמין למדי, מלבד כמה פרטים קטנים: ראשית, התרגום של טופס ההתחברות לעברית שונה מהתרגום הרשמי של נטפליקס ("להתחבר" במקום "כניסה" וכו'), והרקע מציג פוסטרים של סדרות באנגלית גם כאשר צופים בו בגרסה העברית.
זאת בעוד דף הכניסה הרשמי של נטפליקס מציג פוסטרים בעברית בגרסה העברית, מעבר להבדלים בתרגום כמובן. בנוסף, מי שיסתכל בשורת הכתובת של האתר המזויף (למעלה) יראה שלא מדובר ב-netflix.com, אלא באתר אקראי בסיומת הונג-קונגית.
החברה לא הסכימה להגיב למקרה המסוים הזה, אך אישרה ל-ice כי הודעות דומות מופצות באופן קבוע ברחבי העולם, וגם מנויים ישראלים כבר קיבלו אותן לאחרונה.
מי שמקבל הודעה כזו, צריך פשוט להתעלם ממנה. היא אינה קשורה לנטפליקס, וכניסה לקישור והזנת הפרטים תמסור לידי האקרים תחילה את פרטי החיבור לחשבון, אותו יוכלו למכור ברשת ולחבר על חשבונכם אנשים זרים, ואם תזינו גם את פרטי האשראי לאחר החיבור – גם את הכרטיס תצטרכו לבטל מייד.
איתי משולם, Field CTO EMEA Services בחברת Dell Technologies, מסר כי "מכיוון שכמות ה-SMS הולכת ומתגברת בתדירות וביצירתיות שלהן, על כל אחד ואחת לחשוב פעמיים על כל הודעה שמגיעה אליו ממספר לא מוכר ומבקשת מכם לפעול במהירות – בין אם זו הודעת הפחדה כמו הודעות על חשבון שהושעה או שהפר כללים מסוימים, ובין אם קיבלתם לפתע עסקה מצוינת שתקפה רק לשעה הקרובה.
"ההודעות הללו עובדות עלינו בצורה מניפולטיבית ובעלות השפעות פסיכולוגיות חכמות. ההודעות הללו גורמות לנו לפעול באופן מיידי ועלינו להזהר מכך. במידה ואינכם בטוחים בהודעה שקבלתם – עצרו, אל תלחצו על שום דבר, התייעצו עם הקרובים לכם ואל תמהרו ללחוץ על כלום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה