דיגיטל וטק

11 סיבות לא לשדרג ל-Windows 11

התכונות האהובות שלא נמצאות,  – ריכזנו את כל הסיבות המרכזיות שמהוות אזהרה שלא כדאי לכם לשדרג את המחשב שלכם למערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט
יאיר מור |  6
Windows 11 סיבות לא לשדרג (צילום unsplash, פייסבוק/Windows)
העדכון יצא, המחשב שלכם קיבל אליו גישה ורק ממתין לאישור שלכם – אבל האם באמת כדאי לכם להוריד ולהתקין את מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט? הנה 11 סיבות טובות שבגללן לא כדאי לכם לשדרג את המחשב שלכם ל-Windows 11:
1. כי היא מכריחה אתכם 'להתחיל' מחדש?
תפריט "התחל" נמצא איתנו כבר 26 שנה. אמנם, הוא השתנה במהלכן בהדרגה, אך תמיד (מלבד ב-Windows 8.0) כלל רשימה אנכית של תוכנות שמותקנות על המחשב. עכשיו, בפעם השנייה תוך עשור (שוב, הקודמת היתה Windows 8.0 שהושקה ב-2012), הסירה מיקרוסופט את הרשימה האנכית המסורתית לטובת טבלה צבעונית של צלמיות (אייקונים) ומתחתיה מעין שדה חכם שמציג בכל פתיחה קיצורי דרך לקבצים האחרונים שהמשתמש עבד עליהם. מבחינת משתמשים רבים, זה ממשק הרבה פחות נוח מהקודם, והוא עלול להוות סיבה טובה לא לעבור למערכת החדשה – לפחות עד שחברות אחרות יוציאו תוכנות שיציעו סרגל "התחל" מוכר יותר.
2. כי היא לא מאפשרת לכם בחירה (1)
סרגל המשימות החדש, שמיושר לאמצע (אם כי אפשר ליישר אותו חזרה לפינה הימנית בממשק העברי או השמאלית בממשק האנגלי), לא מאפשר למשתמשים להזיז אותו מתחתית המסך. הדבר עשוי להפריע מאוד לרבים שבמשך שנים הזיזו את הסרגל הזה לאחד מצידי המסך, מאחר שהגיוני יותר שבעולם של מסכים רחבים הסרגל הזה לא יתפוס 'פס' אופקי, אלא אנכי, ובכך ישאיר מקום ליותר שורות טקסט או תמונות גדולות יותר בגלישה או עבודה עם מסמכים. כמו כן, כרגע גם אי אפשר לגרור לצלמיות התוכנות המוצגות בו קבצים כדי לכפות עליהם להיפתח באמצעות תוכנה אחת ולא אחרת.
3. כי היא לא מאפשרת בחירה (2)
אמנם, בשנים האחרונות מאפשרת מיקרוסופט להחליף את תוכנות ברירת המחדל כמעט לכל דבר במערכת ההפעלה – אך משום מה, ב-Windows 11 היא הקשתה על כך, במיוחד בכל מה שקשור לאתרי אינטרנט: המערכת החדשה לא מאפשרת לקבוע בקלות מה יהיה דפדפן ברירת המחדל אם המשתמש רוצה לשנות את זה מ-Edge של החברה, אלא כופה עליו להיכנס לעומק ההגדרות ולשנות כל סיומת קובץ אפשרית בנפרד כדי לפתוח אותה בחלופה הרצויה.
4. כי אם אתם צריכים את Internet Explorer – אתם בבעיה
נכון, השנה היא 2021, אבל יש בינינו כמה שעבודתם כוללת אתרים שעדיין עובדים כראוי רק בדפדפן הישן של מיקרוסופט. כל אלה לא רק שלא יכולים לגשת לדפדפן הזה במערכת החדשה, אלא גם בעדכון האחרון למערכת הקודמת, שיצא בתחילת השנה. לכן, הם חייבים להישאר עם גרסה בת שנה של Windows 10 במקרה הטוב.
5. כי אם אתם אוהבים את Timeline – אתם בבעיה
תכונה נוספת שהוסרה בגרסה החדשה היא Timeline, שאפשרה להציג מעין ממשק גרפי של כל המסמכים, הקבצים והאתרים שעבדתם עליהם באמצעות תוכנות של מיקרוסופט, ולסנכרן אותם בין מחשבים וטלפונים. אם אתם רוצים אותה – הישארו ב-Windows 10.
6. כי סייר הקבצים שלה מסורבל
אפליקציית סייר הקבצים (File Explorer) ב-Windows 11 היא אחד מהרכיבים שמיקרוסופט בנתה מחדש במערכת הזו. כחלק מכך, היא הסירה רבות מהאפשרויות שהיו בה בגרסאות קודמות – גם מממשק התפריטים האופקיים בראש החלון וגם מתפריט הלחיצה הימנית, שדורש לחיצה נוספת לגישה לכל האפשרויות המוכרות.
7. כי Windows 10 ממשיכה לקבל עדכונים
למרות השקת הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה, מיקרוסופט התחייבה להמשיך לעדכן גם את הקודמת עד שנת 2025 – ובניגוד לגרסאות קודמות, לא מדובר אך ורק בעדכוני אבטחה, אלא גם בעדכונים שכוללים תכונות חדשות. לכן, אין צורך למהר לעבור מהמערכת שכבר התרגלתם אליה ועובדת כמו שצריך לזו שעוד צריכה להוכיח את עצמה.
8. כי Windows 10 עשויה לקבל את רוב התכונות של 11
כחלק מאותם עדכוני תכונות, צפויה מערכת ההפעלה הקודמת של מיקרוסופט לקבל לא מעט מאלו שכרגע הן כביכול חידושים בלעדיים של המערכת החדשה. כרגע הרשימה המלאה לא ידועה, אך מי שיש לו סבלנות – יכול להיות שבסופו של דבר יקבל רבים מהחידושים החשובים יותר בלי להזדקק למעבר למערכת החדשה.
9. כי בטח יש מלא באגים
אגב, מערכת שצריכה להוכיח את עצמה, הדבר הראשון שהיא צריכה להוכיח זה שאין בה באגים – ואין אפילו אדם אחד, כולל מיקרוסופט עצמה, שלא מזהיר שלפחות בשלב הראשון עשויים להתגלות באגים ב-Windows 11 שלא התגלו בשלב הבדיקות. לכן, אולי עדיף לכם להמתין עד שאחרים יסבלו מהבאגים והם יתוקנו, ורק כשהמערכת כבר תצבור ותק ויציבות שמתקבלת ממיליוני משתמשים שמדווחים במשך שנים על כך בעיה שדורשת תיקון, תצטרפו לעולם החדש.
10. כי היא לא גמורה
לא רק באגים עשויים לפגוע בשימוש במערכת החדשה: באופן חסר תקדים, מיקרוסופט הודתה בחצי-פה כי Windows 11 הושקה עוד לפני שהפיתוח שלה הושלם. כך, למשל, היכולת להריץ אפליקציות אנדרואיד, שהיא אחד החידושים הבולטים, תגיע רק בעדכון עתידי. כמו כן, התכונות החסרות בסרגל המשימות לא חסרות בגלל שמיקרוסופט החליטה לבטל אותן, ונסיינים בתוכנית ה-Insiders של החברה כבר מדווחים כי חלק מאותן תכונות כבר נמצאות בגרסאות שיגיעו לקהל הרחב בחודשים הקרובים. ואם זה המצב, אולי עדיף לחכות עד אחרי שייצאו העדכונים שמשלימים את החוסרים הללו.
11. כי אי אפשר
הסיבה הזו היא לא בחירה שלכם: דרישות המערכת של מיקרוסופט לקבלת עדכון ל-Windows 11 הן גבוהות באופן כמעט חסר תקדים, וכוללות מחשבים מארבע השנים האחרונות בלבד – ואפילו לא כל מחשב מאותן ארבע שנים. אמנם, החברה כן מאפשרת להוריד קובץ התקנה של המערכת ולהתקין אותה על מחשבים שאינם עונים לכל הדרישות, אך אז המשתמש צריך להסכים לתנאי שימוש שמשחררים את החברה מכל אחריות שהיא לתוכנה, ותוכנה שהותקנה כך לא מקבלת עדכונים, כך שאם רוצים לעדכן אותה חייבים להוריד שוב גרסת התקנה "נקייה" ולהתקין אותה ידנית. לכן, מי שיש לו מחשב שלא עומד בדרישות, לא ממש יכול לבחור האם לשדרג או לא.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    ווינדוס 10 מערכת ההפעלה הגרועה ביותר שיצאה אי פעם
    ללא שם 04/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ווינדוס 10 מערכת ההפעלה הגרועה ביותר שיצאה אי פעם קריסות והקפאות במיזעור של משחקים ישנים בעיות תאימות קשות אני לא יודע איך ווינדוס 11 לגיימינג מי שרוצה מחשב יציב לגיימינג שישאר מחשב גיימינג ישן שמותקן בו ווינדוס 7 או 8.1 או XP אלו 3 מערכות ההפעלה הטובות והיציבות ביותר לגיימינג
    סגור
  • 3.
    משתמש כבר מספר חודשים והכל עובד חלק (כמעט)
    מיכאל ב 05/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הכל עובד בסדר הדבר היחיד שהוא בעייתי זה שהתוכנה לא עובדת עם המדפסת שלי. וכדי להדפיס אני עובר ללינוקס. חשוב לבדוק לפני שדרוג. מדפסת HP Laser jet pro MFP M426fdn
    סגור
  • 2.
    נכון חלקית
    יצחק 01/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני על המערכת כבר כמה חודשיים נתקל בבאג סופר מעצבן עם אין סוף קריסות של הסייר קבצים, בהחלט מעצבן מאוד מאוד..... אבל באמת זה העתיד של מיקרוסופט מבחינת יופי וחוויה.
    סגור
  • גם אני עם אותה בעיה של קריסות של סייר הקבצים
    אודי 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ישבתי עם מיקרוסופט ואפילו התקנה מחדש לא פתרה את הבעיה. מה עושים?
    סגור
  • 1.
    חארטה
    אלמוני 10/2021/11
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אני משתמש כבר מעל שבועיים עם מחשב יחסית וותיק לא רק שהכל רץ בצורה ממש ממש חלקה והארגון שלה יותר הגיוני ממה שיושם עד כה בגרסאות קודמות. לגבי הדפדפן למה להבהיל ולהלחיץ משתמשים... יש אפשרות לשנות בלי בעיה ולא כופה שום דבר. באגים יש גם ב10 ובכל מערכת תמיד היו ויהיו באגים כאלו ואחרים . על מנת שכל מערכת תתקרב לשלמות צריך שכמה שיותר משתמשים יעבדו ויציפו תקלות על מנת שתהיה שמישה ונגישה יותר לכלל המשתמשים.
    סגור
  • מערכת יפה וידידותית
    דוד 10/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 3
    אחת ממערכות ההפעלה היפות, המהירות והמוצלחות של מיקרוסופט, הכל עובד מצוין, שווה להוריד
    סגור