דיגיטל וטק

11 סיבות לשדרג ל-Windows 11

המחיר, החידושים המרעננים וגם היכולת להתחרט – ריכזנו את כל הסיבות המרכזיות שצריכות לדרבן אתכם לשדרג את המחשב שלכם למערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט
יאיר מור |  1
Windows 11 סיבות לשדרג (צילום פייסבוק/Windows, ויקיפדיה/ Microsoft)
העדכון יצא, המחשב שלכם קיבל אליו גישה ורק ממתין לאישור שלכם – אבל האם באמת כדאי לכם להוריד ולהתקין את מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט? הנה 11 סיבות טובות שגללן כדאי לכם לשדרג את המחשב שלכם ל-Windows 11:
1. כי היא נראית פשוט טוב
שנים שמשתמשי מק לועגים למשתמשי Windows על הממשק ש'מפגר' בשנים רבות אחרי זה של אפל. Windows 11 סוף סוף מהווה מעין יישור קו – היא דומה למקבילה המלוטשת יותר מאי פעם, עם הפינות העגולות, הסרגל התחתון המיושר לאמצע, האנימציות החדשות ובכלל כל האווירה מרגישה כמו משהוא שסטיב ג'ובס היה מתקשה למצוא מילה רעה להגיד עליו.
2. כי היא עושה סדר בבלגן שנוצר במעבר ל-Windows 8
מאז הניסיון הכושל של מיקרוסופט ליצור מערכת אחידה למחשבים וסמארטפונים, ההגדרות של המערכת היו אנדרלמוסיה בלתי נסבלת, שהתחלקה בין אפליקציית ההגדרות החדשה ל"לוח הבקרה" הוותיק – שלא לומר "העתיק". עתה, ב-Windows 11, סוף סוף מתקרבת החברה לאיחוד שתי הסביבות הללו לשליטה על הגדרות המחשב, ולמרות שמצד אחד זה אומר שאפליקציית ההגדרות עמוסה באלפי יכולות חדשות, זה גם אומר שלא צריך לחפש כל הגדרה גם בממשק המודרני וגם בממשק הישן. עם זאת, "לוח הבקרה" עדיין שם, לפחות בינתיים.
3. כי היא נפתרת מהמטרד הגדול של העדכון הקודם
בשנה שעברה הוסיפה מיקרוסופט ל-Windows 10 את "חדשות והתעניינויות" ("News and Interests"), רכיב חדש ש"נעוץ" בשורת המשימות ומציג עדכונים כמו תחזית מזג האוויר, מניות ומבזקי חדשות. אמנם, ניתן לכבות את המטרד הזה בלחיצה ימנית, הצבעה על שם התכונה ואז "כבה", אבל ב-Windows 11 היא פשוט לא קיימת יותר – לא מכיוון שמיקרוסופט הבינה שהיא מיותרת, אלא מכיוון שהיא פשוט הפכה אותה למעין אפליקציה נפרדת, שמוצגת כסתם צלמית (אייקון) בשורת המשימות (אם לא מכבים אותה, כמובן) ומציגה בצד המסך פיד של חדשות, מניות, תחזית וכדומה.
4. כי מגש המערכת שלה הרבה יותר מסודר
במקום אייקון לעוצמת שמע, אייקון לבהירות מסך, אייקון לווייפיי, אייקון לבלוטות', אייקון למצב הסוללה במחשב נייד וכו', ב-Windows 11 מוצגים כל אלו בממשק אחיד שמזכיר את זה של וילון ה"פעולות המהירות" בסמארטפונים, ושני אייקונים במגש המערכת (System Tray) משמש לגישה לכולם יחד.
5. כי היא אידיאלית לעבודה
במקום להשקיע 10% מיום העבודה בסידור של חלונות כך שיוצגו בצד הנכון של המסך הנכון, המערכת החדשה זוכרת סוף סוף איפה אתם אוהבים שכל תוכנה נמצאת, ומאפשרת לפתוח כמה חלונות בלחיצה אחת וגם לפרוש אותם לפי התבנית האהובה עליכם, וגם לזכור על איזה מהמסכים שמחוברים למחשב לעשות זאת. זה לבד סיבה מספיק טובה לשדרג – אם כי, מיקרוסופט טענה בעבר כי עדכון כזה אמור להגיע בקרוב גם ל-Windows 10, אך מאז ההכרזה על Windows 11 הפסיקה לדבר על כך.
6. כי היא מסוגלת להריץ גם אפליקציות של סמארטפונים
טוב, לא בדיוק. כלומר: לא כרגע. אבל בעיקרון, מיקרוסופט מבטיחה שבעדכון קרוב תתווסף למערכת אפשרות להריץ על המחשב אפליקציות אנדרואיד, שאותן ניתן יהיה להוריד מהחנות של אמזון שתשולב באפליקציית החנות של מיקרוסופט. כך, לא תצטרכו יותר לעבור למסך הקטנטן כדי לקרוא את ההודעות (אם כי, בכנות, אתם כבר היום יכולים לגשת לכל שירותי ההודעות שאתם רשומים אליהם דרך אתרים במחשב – אבל אנחנו יודעים שרבים לא טורחים לעשות זאת).
7. כי היא סוף סוף הופכת גם את הטאבלטים למחשבים אמתיים
כבר שנים שמיקרוסופט מנסה לשכנע את העולם ש-Windows מתאימה גם לטאבלטים ומחשבים ניידים סופר-זולים עם מעבדים של סמארטפונים, שמסוגלים להחזיק עשרות שעות על טעינה בודדת ומהווים פתרון אידיאלי לעבודה "בשטח". הבעיה היא שהמכשירים הללו יכלו להריץ רק אפליקציות מסורסות מהחנות של החברה. עכשיו, עם Windows 11, מגיע אמולטור – מין תוכנה שמדמה מחשב אמתי עם מעבד של אינטל או AMD, ומסוגלת להריץ כל תוכנה מודרנית (64-ביט). הדבר אמור להפוך את המכשירים בעלי מעבדי Qualcomm כמו טאבלטים זולים מסדרת Surface למחשבים של ממש.
8. כי היא מפנה לכם מקום למה שחשוב לכם
מיקרוסופט פירקה את Windows לגורמים כדי ליצור את גרסה 11 – מה שאומר שעכשיו, רכיבים רבים עד כה היו חלק בלתי נפרד מהמערכת ניתנים למחיקה, או לפחות ל"הרדמה" שמכבה ומכווצת אותם. כך, המערכת אמורה לצרוך פחות משאבים, ובעיקר לפנות כמה מעשרות הגיגה-בייטים שהיא תופסת לכם על הכונן לדברים אחרים.
9. כי זה בחינם
שדרוג המחשב שלכם מ-Windows 10 ל-Windows 11 לא עולה כלום – אז מה איכפת לכם? בעצם, צריך להיות פראייר כדי לא לשדרג ולנסות את המערכת החדשה.
10. כי זה לא מחייב
אמרנו "לנסות" את מערכת ההפעלה החדשה – ולזה בדיוק התכוונו. בניגוד למכשירים כמו סמארטפונים, שברגע ששדרגתם אותם לגרסה חדשה אין דרך חזרה מלבד לאפס אותם ולהתקין גרסה "נקייה", בלי כל המידע האישי שאותו צריך לגבות ולשחזר (אם זה בכלל יעבוד), מיקרוסופט מאפשרת למי ששדרג את המחשב ולא אוהב את המערכת החדשה לחזור לקודמת תוך 10 ימים, בלי לאבד את המידע, התוכנות המותקנות, ההגדרות שבחרתם וכל היתר. רק אחרי 10 ימים היא מוחקת מהמחשב את Windows 10, אך גם אז, מי שבאמת רוצה יכול "לשנמך" בשיטה שהוזכרה בתחילת הפסקה – הורדת עותק "נקי" של המערכת, גיבוי המידע האישי, איפוס של המחשב והתקנה מחדש.
11. כי בסוף ממילא תצטרכו לשדרג
ברור לכם שזה העתיד, ברור לכם שהמחשב הבא שלכם יגיע איתה כבר מהקופסא – אז למה לא להתחיל להתרגל כבר מעכשיו? לפחות כרגע, בזמן שעוד יש אפשרות לחזור אחורה אם אתם ממש, ממש לא מסתדרים, כמו שגילינו לכם בסעיף הקודם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אחרי סיבה 8 התחלתי להרגיש בחילה
    פרייר 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא חינם (גם אם את לא משלם בכסף), לא מחייב רק בהגדרה הצרה של יש לך 10 ימים להתחרט, והתבוסתניות של הסעיף האחרון... העלתה לי את הסעיף. אולי לקרוא לכתבה "8 סיבות ופרופוגנדה"?
    סגור