דיגיטל וטק

11 ימים ל-Windows 11 – כך תדעו אם המחשב שלכם תומך

אחרי החגים עומדת מיקרוסופט להשיק את מערכת ההפעלה החדשה שלה, שתגיע חינם לכל מי שהמחשב שלו עומד ברשימת הדרישות שלה. איך תדעו אם המחשב שלכם יכול לקבל את Windows 11?
יאיר מור |  1
מחשבים עם Windows 11 (צילום יח"צ)
בעוד אחד עשר יום בדיוק תשחרר מיקרוסופט את Windows 11, הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה שלה למחשבים, שעליה הכריזה ביוני האחרון ואת מועד ההשקה שלה חשפה לפני כשלושה שבועות.
כפי שניתן לצפות בשנת 2021, הגרסה החדשה תגיע לא רק עם מחשבים חדשים, אלא גם כעדכון להורדה חינם למיליוני מחשבים קיימים המריצים כיום את מערכת ההפעלה הקודמת של מיקרוסופט, Windows 10. מיקרוסופט פרסמה מייד לאחר חשיפת המערכת רשימת דרישות שמחשבים שעונים עליהן יוכלו לקבל את המערכת החדשה, ובעקבות ביקורת על כמה סעיפים הזויים הקלה מעט את הדרישות הללו מאוחר יותר – אך איך תדעו אם המחשב שלכם עומד בהן? הרי רוב האנשים אינם יודעים האם המעבד שלהם מבוסס על ארכיטקטורת 64-סיביות (סביר להניח שכן, אלא אם הוא ממש, ממש ישן), כולל לפחות שתי ליבות במהירות של 1GHz ומעלה וכרטיס גרפי תומך DirectX 12, תמיכה באתחול מאובטח ו-TMP 2.0 ועוד.
לשם כך, מספקת מיקרוסופט תוכנה בשם PC Health Check, אותה ניתן להוריד חינם מכאן (כמעט הכי למטה, לצד הלב הכחול), להתקין אותה תוך שניות ולהריץ בדיקה האם המחשב עומד ברשימת הדרישות. לחילופין, התוכנות Windows 11 Requirements Check Tool ו-WhyNotWin11 מבצעות בדיקה דומה. כולן כמובן חינמיות לחלוטין.
אחרי שהרצתם את אחת התוכנות, תדעו אם המחשב שלכם יקבל את העדכון, שכאמור ייצא ב-5 באוקטובר. כזכור, הגרסה החדשה מביאה בין היתר שינויים בעיצוב כמו פינות עגולות לחלונות ויישור למרכז של שורת המשימות, אפשרויות חדשות לחלוקת המסך בין שלוש או ארבע תוכנות, שיפורים לעבודה עם שני מסכים וחנות אפליקציות שכוללת גם אפליקציות אנדרואיד שירוצו על המחשב.
עם זאת, גם אם המחשב שלכם תומך – לא בטוח שתקבלו את העדכון ביום הראשון. זאת משום שמיקרוסופט מוציאה עדכונים באופן הדרגתי. קודם כל יקבלו את העדכון מי שמשתמשים בדגמי מחשבים שנבדקו כבר על ידי נסיינים וידוע שהמערכת עובדת עליהם באופן חלק, ואחר כך מחשבים בעלי שילובים נדירים יותר של חלקים. בדרך כלל ניתן לזרז את הגעת העדכון על ידי בדיקה ידנית במסך Windows Update שתחת הגדרות המחשב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני משתמש כבר מעל חודש בווינדוס 11
    מכור למחשב 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אחלה מערכת אני אוהב אותה
    סגור