דיגיטל וטק

מייקרוסופט הציגה את מערכת Windows 11: מה היא תכלול?

מיקרוסופט הכריזה על התוכנה שתגיע בסתיו הקרוב ותציג עיצוב חדש, יותר אפשרויות לעבודה עם מספר חלונות במקביל, וחנות חדשה שתרכז את כל סוגי התוכנה שאפשר לדמיין - כן, כולל אפליקציות אנדרואיד
יאיר מור | 
מחשבים עם Windows 11 (צילום יח"צ)
הכינו את המחשבים: מיקרוסופט הציגה אמש (חמישי) במהלך הערב את מערכת ההפעלה הבאה שלה למחשבים, Windows 11, שתירש את מקומה של Windows 10, שש שנים אחרי שעלתה לאוויר. 
הדגש העיקרי במערכת החדשה הוא על עיצוב - מתחת לפני השטח היא נראית כעוד עדכון ל-Windows 10, והיא אכן תגיע כעדכון חינמי לכל מחשב שמריץ את המערכת הנוכחית. אבל היא נראית הרבה יותר מהוקצעת, עם לוגו חדש ושטוח במקום המלבן הזוויתי הקודם, חלונות עם פינות מעוגלות שמאפשרים שינוי גודל קל יותר (כרגע צריך להגיע עם העכבר לנקודה מאוד מסוימת כדי להגדיל או להקטין חלון), ערכות נושא חדשות, יותר אפשרויות לפרישה של מספר חלונות על המסך (שניים, שלושה או ארבעה במספר חלוקות שונות), 'נעיצה' של פרישת תוכנות מועדפות על סרגל המשימות לפתיחה מהירה שלהן יחד ועוד. בנוסף, סמלילי ה"התחל" והתוכנות בסרגל המשימות מוצגות במרכזו, ולא בצד.

כאמור, מלבד העיצוב אין הרבה חדש במערכת - אך מיקרוסופט הציגה איתה גרסה חדשה גם לחנות האפליקציות, שתגיע גם למי שיישאר עם Windows 10. החנות החדשה, בניגוד לישנה, תכלול לא רק אפליקציות מהסוג שהחברה ניסתה לקדם בשנים האחרונות בניסיון לעודד יצירת ממשק אחיד למחשבים, טלפונים וקונסולות משחק, אלא גם תוכנות רגילות וכאלו המבוססות על פלטפורמות נוספות - כולל אפליקציות אנדרואיד, אותן ניתן יהיה להוריד למחשב דרך חנות האפליקציות שמפעילה אמזון, ולהריץ אותן באמצעות טכנולוגיה של אינטל. 
החברה הדגישה כי בחנות שלה, בניגוד למתחרות, מפתחים לא יחויבו להשתמש במערכת התשלומים שלה כדי לגבות כסף על אפליקציות ושירותים. במקום זה, הם יוכלו לבחור בין שימוש במערכת התשלומים של מיקרוסופט, שתציע חלוקה מפתה של 85% מהרווחים למפתחי אפליקציות ו-88% למפתחי משחקים, לעומת 70% בלבד בחנויות של גוגל ואפל, לבין שימוש בשירות תשלומים אחר שבו יוכלו לקבל 100% מההכנסות. 
Windows 11 תושק בעונת החגים - כלומר באזור אוקטובר-נובמבר, ותגיע כשדרוג חינמי לכל משתמשי Windows 10 בעלי מחשבים תומכים - כלומר כאלה המצוידים במעבד 64-ביט בעל שתי ליבות ומעלה במהירות 1 גיגה-הרץ, זיכרון RAM בנפח 4 גיגה-בייט ומסך בגודל 9 אינץ' לפחות וברזולוציית 720p ומעלה, או כמעט כל מחשב שיצא בשנים האחרונות. ההתקנה תדרוש חשבון מיקרוסופט וחיבור לרשת, והחברה הבטיחה גם שבעתיד העדכונים יגיעו רק פעם בשנה, ולא פעמיים, יהיו קטנים וקלים יותר והתקנתם תהיה שקופה יותר ותפריע פחות לשימוש השוטף במחשב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה