דיגיטל וטק

מנכ"ל טוויטר רוצה לעזור לכולם לכרות ביטקוין

ג'ק דורסי חשף כי החברה השנייה שלו מתכוונת לנסות לפתח מערכת חדשה לכריית המטבע הקריפטוגרפי המוביל. מה תהיה ההשפעה של ההכרזה על המטבע?
יאיר מור |  1
ג'ק דורסי, טוויטר (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ג'ק דורסי, pixabay)
חברת התשלומים Square, שבבעלות מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי, בוחנת אפשרות להתחיל לתכנן חומרה ותוכנה לכריית ביטקוין, כך הודיע דורסי ביום שישי – איך לא – בסדרת ציוצים.
לטענתו, "כרייה צריכה להיות מבוזרת יותר. תפקיד הליבה של כורים הוא ליישב העברות באופן מאובטח ללא צורך בגורמי צד שלישי. זה ימשיך להיות חשוב ביותר הרבה אחרי שהביטקוין האחרון ייכרה. ככל שזה יהיה מבוזר יותר, כך רשת הביטקוין תהפוך לעמידה יותר". שיקול מרכזי שני הוא ש"כרייה צריכה להיות חסכונית יותר. דחיפה לעבר שימוש באנרגיה נקייה ויעילה מעולה לכלכלת, השפעת והתרחבות ביטקוין. (בזבוז) אנרגיה הוא בעיה מערכתית, הדורשת חדשנות בסיליקון (כלומר שבבים), תוכנה ושילוב". מעבר לכך, הוא כתב, "כרייה אינה זמינה לכולם. כריית ביטקוין צריכה להיות קלה כמו חיבור מכונת כרייה לחשמל".
כדי לספק מענה לכל הבעיות הללו, מבצעת סקוור "בדיקה טכנית מעמיקה" לבחינת האפשרות להתחיל בפיתוח שבבים ייעודיים לכריית ביטקוין, יחד עם תוכנה שתותאם במיוחד לשבבים הללו, כך שהם יהיו זולים יחסית, אבל יכרו ביטקוין מהר יותר ותוך צריכת פחות אנרגיה ממערכות קיימות לכריית ביטקוין. כל המערכת – גם השבבים וגם התוכנה – יפותחו בקוד פתוח, כך שכל אחד יוכל לתרום ולהשתמש בהם, מה שאמור להבטיח שהרבה יותר אנשים יוכלו לכרות ביטקוין.
כיום, כדי לכרות ביטקוין בקצב ראוי דרוש מחשב חזק מאוד, עם כרטיסים גרפיים שעולים אלפי דולרים וצורכים חשמל באלפי שקלים כל חודש. לחלופין, ישנן חברות המשכירות מכונות כרייה תמורת תשלום – דורסי עצמו נרשם לאחרונה לשירות כזה, שמספק מחשבי כרייה במחירים של 9,700 עד 14,800 דולר המסוגלים לטענתו לכרות סכום של כ-37 דולר בביטקוין כל יום.
דורסי והחברות שלו בוחנות את שוק הקריפטו כבר זמן מה. לפני שנה בדיוק השקיעה סקוור 220 מיליון דולר בביטקוין, ששווה כעת יותר מכפול מהסכום הזה. ביוני הודיעה החברה כי היא עובדת על ארנק קריפטו פיזי לאחסון מאובטח של מטבעות דיגיטליים, ואותה חטיבה האחראית על פיתוח הארנק עובדת כעת על רעיון מערכות הכרייה. טוויטר, מצידה, הכריזה בשנה שעברה כי היא מפתחת רשת חברתית מסוג חדש המבוססת על בלוקצ'יין – הטכנולוגיה המבוזרת עליה מבוססים מטבעות קריפטו, ואף הוסיפה אפשרות לשלם לצייצנים באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בועה שתתפוצץ על כל העולם (ל"ת)
    איציק 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור