דיגיטל וטק

זה הסכום שהנדל יעניק לחברות שיעמדו במכרז ה-5G

שר התקשורת במהלך תמריצי לחברות הסלולר השונות במטרה לפרוש ולהפעיל את טכנולוגיית הדור החמישי (5G). זה הסכום המטורף שמשרד התקשורת יעניק לחברות שיעמדו ביעדי המכרז
מערכת ice | 
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ דוד כהן)
משרד התקשורת בשיתוף אגף התקציבים של משרד האוצר ממשיכים לנסות ולקדם את פרישת והפעלת טכנולוגיית הדור החמישי (5G) ברשתות הסלולר בישראל. לטענת משרד התקשורת, הטכנולוגיה תאפשר אספקת שירותי סלולר רחבי פס, שתוביל להתפתחותם של יישומים חדשים במגזרים שונים בתעשייה.
במכרז שפורסם היה על חברות התקשורת לעמוד בתנאי התמריץ, שהציב המשרד להקים ולהפעיל 250 אתרים בתדר 3800-3500 מה"ץ לטובת שירות דור 5 וברוחב פס מינימלי של 60 מה"ץ ברשת או ברשת משותפת, לטובת אספקת שירות דור 5 וכל זה לפני מועד הסיום ביוני 2022.
לאחר בחינה של הגורמים המקצועיים במשרד, לבדיקה בעמידת תנאי הזכאות, שכללה בדיקות מעמיקות ונרחבות, במוקדי הבקרה של חברות התקשורת ובמוקדי שידור הפזורים בשטח, שמח המשרד לבשר כי החברות פלאפון, פרטנר והוט מובייל זכאיות למענק בסכום כולל של 148 מיליון שקל באוקטובר 2022 בשל פרישת טכנולוגיית דור 5.
מהמשרד נמסר כי: "מברכים את החברות הזוכות וימשיך לפעול לקידום הטכנולוגיות החדשות ותשתיות התקשורת הניידות בישראל לרווחת הציבור וזאת נוכח הצורך במתן מענה לצרכים הגדלים של התקשורת הסלולרית בישראל והביקוש הגובר לתקשורת נתונים בפס רחב".
שר התקשורת, יועז הנדל אמר: "לאחר שהבטחנו לפרוש סיבים אופטיים ברחבי ישראל והפכנו להיות המובילים בעולם, השלב הבא הוא פרישה של טכנולוגיית דור 5. אנחנו נותנים תמריצים במסגרת מכרז התדרים של דור 5 וזאת לאחר שחברות התקשורת ביצעו את השלב הראשון בהשקעות הנדרשות ברשתות הסלולריות, הקימו את התשתיות לטכנולוגיית דור 5, הקימו אנטנות ועמדו בתנאים שקבע המשרד לזכאות למענק בפרישת דור 5. כניסת הטכנולוגיה החדשה של דור 5 תוביל למהפכה הדיגיטלית החכמה, תייצר מנועי צמיחה שישפיעו על כל מרקם החיים – קירוב הפריפריה למרכז, תעשייה מתקדמת, בתים חכמים, ערים חכמות, רפואה חכמה, חינוך, רכבים אוטונומיים, והצעד שאנחנו עושים היום יאיץ את התהליך הזה."
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין הוסיפה: "אני שמחה לברך את החברות שעמדו ביעדי המשרד וזוכות במענק לפרישת דור 5 שיוביל את ישראל קדימה. מגוון הפוטנציאל של הטכנולוגיה החדשנית של הדור החמישי תאפשר לחברות הסלולר להאיץ את מהירות ואיכות הגלישה הסלולרית ולהרחיב משמעותית את שירותיהן – מהצרכנות הפרטית ועד לעסקים קטנים וגדולים שכמהים לטכנולוגיה חדשנית, שתשפיע לטובה על כל תחומי החיים בישראל."
רן גוראון, מנכ״ל פלאפון מסר: "אנו מודים למשרד התקשורת וגאים להמשיך ולהוביל את מהפכת דור 5 בישראל, הדבר בא לידי ביטוי בפרישה המואצת של הטכנולוגיה בכל רחבי הארץ. אנו רואים כי הקהל הישראלי, ולקוחות פלאפון במיוחד, מאמצים את הטכנולוגיה ונהנים מגלישה מהירה במיוחד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה