דיגיטל וטק

גוגל הצילה את Windows למיליוני משתמשים וכך זה קרה

מתקפה עוצמתית של קבוצת ניתוח האיומים של גוגל והיועצים הכלליים הפכה לפתע את השימוש במכשירי Windows לבטוח יותר עבור יותר ממיליון משתמשי מיקרוסופט, כאשר שיבש רשת בוטים חזקה במיוחד המכוונת למשתמשי Windows
מערכת ice |  4
גוגל משתמשת באנדרואיד כדי לרגל אחרי אפליקציות מתחרות (צילום pixabay, pexels)
למייקרוסופט יש רקורד הגון מספיק בכל מה שקשור לשיבוש פעולות פשעי סייבר כדי להגן על משתמשי Windows, אבל מה אם הייתי אומר לך שגוגל רק עלתה מדרגה ועשתה את אותו הדבר? השבוע, מתקפה רב-שכבתית של קבוצת ניתוח האיומים של גוגל והיועצים הכלליים הפכה לפתע את השימוש במכשירי Windows לבטוח יותר עבור יותר ממיליון משתמשי מיקרוסופט.
היועצת הכללית של גוגל, חלימה דליין פראדו וסגנית נשיאת האבטחה, רויאל הנסן, הודיעה השבוע כי המאמצים המשולבים של פעולה טכנית בהובלת TAG בשיתוף עם קבוצת החקירות של פשעי סייבר של גוגל יחד עם תשתיות אינטרנט וספקי שירות, בתוספת צעדים משפטיים, שיבש רשת בוטים חזקה במיוחד המכוונת למשתמשי Windows.
 
הבוטנט ידוע בשם Glupteba ולפי גוגל, יש לפחות מיליון מכשירי Windows שנפגעו כרגע, ואלפים נוספים מתווספים מדי יום. באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין כדי לסכל ניסיונות שיבוש, Glupteba מופץ על פני מספר מסלולים, הכוללים הכל, החל ממסמכים זדוניים וסרטוני YouTube מזויפים ועד לתוכנות פיראטיות, אם להזכיר כמה.
TAG גם הצליחה להזהיר 3.5 מיליון משתמשים שעמדו להוריד קובץ זדוני באמצעות הודעות גלישה בטוחה של Google. "בימים האחרונים", אמרו שיין הנטלי, מנהל TAG, ולוסי נאג'י, מהנדסת אבטחה של גוגל, "הצוות שלנו שיתף פעולה עם ספקי תשתית אינטרנט וספקי אירוח, כולל Cloudflare, כדי לשבש את פעולת Glupteba על ידי הורדת שרתים והצבת שרתים. אזהרה של דפי ביניים מול שמות הדומיינים הזדוניים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נראה שבוטים גם כותבים כאן כתבות
    ואו איזה תרגום גרוע 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אותי איבדתם.
    סגור
  • 2.
    מהי גוגל בלי ווינדוס? (ל"ת)
    עמי 12/2021/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • לינוקס (ל"ת)
    אנונימי 12/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לפחות תנו קרדיט למקור... ברור שעשיתם גוגל טרנסלייט... (ל"ת)
    אנונימי 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור