דיגיטל וטק

המידע שלכם בסכנה? האקרים פרצו לאתרים ישראלים

שני אתרים ישראליים נפרצו ובהודעת הקבוצה הפורצת ננקב היקף של כשלושה מיליון משתמשים שבידיהם המידע הפרטי שלהם. אם לא ישולמו דמי הכופר, המידע יפורסם
שירה יום טוב | 
מתקפת סייבר (צילום pexels)

פריצה חדשה לאתרים ישראליים והפעם על הכוונת אתרי המידע ורכישת הציוד "למטייל" ו"טיולי". קבוצת ההאקרים חדשה ולא מוכרת המכנה את עצמה שארפ בויז (sharp boys) פתחה הערב ערוץ טלגרם בו פנתה לשני האתרים ועדכנה כי בידיה 500 ג'יגה של מידע אודות שלושה מיליוני משתמשים באתרים.

קבוצת ההאקרים מאיימת לפרסם את המידע שבידיה אם לא יועברו אליה כספי כופר בשווי של 300 אלף דולר. כדי להוכיח את מאגרי המידע שברשותם, פרסמו בקבוצת הטלגרם רשימה חלקים של משתמשים. המידע שהם מחזיקים בו כולל מיילים, סיסמאות וכתובות.

הודעת שארפ בויז הערב

האתרים המדוברים לא פעילים כרגע כנראה כצעד של האתרים מול המתקפה. כזכור, רק לפני כחודש נפרצו אתרים רבים בישראל על ידי קבוצת ההאקרים המוכרת בלאק שדואו. מה שעמד במרכז האיום  היה פרטיהם של משמשי אתר אטרף - אתר ההכרויות של הקהילה הגאה.
 


קבוצת ההאקרים האיראנית "בלאק שאדו" העלתה את מאגר המידע השם של אתר ההיכרויות הפופולארי לקהילה הלהט"בית "אטרף" לאתר לשיתוף קבצים. תוך פחות מחצי שעה הוא הוסר, אך לאחר חצי שעה נוספת עלה שוב, הפעם לערוץ הטלגרם של ההאקרים, כך שכל עוד טלגרם עצמה לא שוכנעה מתלונות של גולשים והרשויות בישראל שיש הצדקה להסיר את הערוץ מהשירות, לא ניתן להסיר את הקובץ ולמנוע את הפצתו.
מה שהוריד את העניין בצעדי ההאקרים אז היה התערבות של בית המשפט בישראל שקבע סדעים נגד מי שישתמשו במידע, באם יופץ. לצד זאת, תביעה ייצוגית הוגשה נגד סייברסרב, החברה שמאחורי האתר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה