דיגיטל וטק

ישראל מעצמת סטארטאפ בנדל"ן, זינוק של מאות אחוזים במיזמים

דו"ח Prop-Tech ראשון מסוגו של חברת Deloitte מנתח את הסוגיות והאתגרים שחווים   תחומי הבניה והנדל"ן וממפה את חברות הטכנולוגיה בענף. ובכמה זינקו הסטארטאפים הישראלים?
מערכת ice | 
טכנולוגיה במאבק בקורונה (צילום pixabay)
משבר הקורונה האיץ משמעותית את מגמת אימוץ הטכנולוגיה ומודלים עסקיים חדשים בענפי הבנייה והנדל"ן. מדובר בצעד חסר תקדים, מאחר ומדובר בתעשייה מסורתית שאינה נוטה להשתנות במהירות. הקפיצה העולמית המשמעותית בביקוש הובילה להכפלה של כמות הסטארטאפים הישראלים בתחום תוך שנה אחת בלבד.
זאת ועוד, בחמש שנים האחרונות נרשמה עלייה חדה של מעל 3000% בהשקעות בסטארטאפים בתחום ה- PropTech וConTech- בסכום כולל של קרוב למיליארד דולר
דו"ח ה- Shaping the Future of Construction and Real Estate, שמציגה Deloitte יחד עם  תדהר, Union,Tech Ventures ו-ConTech, מציג לראשונה מיפוי של האקו-סיסטם הישראלי וסוקר את ההיבטים המרכזים שהפכו את ישראל למובילה עולמית בתחום ה- Con-Techוה-Prop-Tech.
הדו"ח הראשון מסוגו מנתח את הסוגיות והאתגרים שחווים תחומי הבניה והנדל"ן, כמו השפעות משבר הקורונה על הענף, הדרישה לקיימות, הרצון להרחבת השירותים והיכולות הדיגיטליות, תשואות ולחצי מחירים.
על בסיס ניתוח זה, מוצגים 12 טרנדים טכנולוגיים בעולמות הבנייה והנדל"ן הצפויים לשנות את התעשיות הללו ולהביא לשילוב מוגבר של חדשנות בפעילות ענף מסורתי. במסגרת הצגת הטרנדים המדוברים נבחנו השפעותיהם העתידיות, הוצגו סטארטאפים ישראלים מובילים בכל אחד מהתחומים ונבחנו מקרי בוחן מרתקים מישראל ומהעולם.
 
ממצאי הדו"ח קובעים כי ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בתחום ה-Con-Tech וה-Prop-Tech כאשר בחמש השנים האחרונות, חל גידול משמעותי הנאמד על 800% בפתרונות הטכנולוגיים המוצעים באקו-סיסטם הישראלי הכולל כבר למעלה מ-250 סטרטאפים בתחום.
בדו"ח נמצאת מפת הסטארטאפים הישראלים המחולקת לפי מגוון תחומי הפעילות. המפה מהווה משאב לסקירת האקו-סיסטם הישראלי ומצביעה על תעשייה שנמצאת בתנופה אדירה, כאשר בין השנים 2015-2020 חלה עלייה חדה בהשקעות הנאמדת על מעל 3000% בסכום כולל של יותר מ-900 מיליון דולר. לשם השוואה, רק בשנת 2021 גויסו על ידי החברות סכומים השווים לסך הסכומים שגויסו מעולם עד אותה שנה.
הדו"ח חוזה כי ישראל, הממוצבת כ-'סטארט-אפ ניישן' וחממה לחברות וטכנולוגיות בתחום ה- Con-Tech ו-Prop-Tech, עתידה להמשיך להוביל ולחזות התפתחויות עתידיות של תעשיית הנדל"ן העולמית.
עמית הראל, מנהל משותף ב- Deloitte Catalyst ומומחה לשירותים לתאגידים בינלאומיים: "בדומה לתחומים אחרים כגון הפינטק והבריאות הדיגיטלית ש"התפוצצו" בשנים האחרונות והיום מהווים חלק מהתחומים הכי חזקים ומתפתחים בישראל, אזי הבשלות של האקו-סיסטם הישראלי, לצד מוטיבציה אדירה של שחקני הנדל"ן המקומיים, מסמנים את תעשיית ה- Prop-Tech ו-  Con-Tech כאחד מה- Next big things. על כן הצפי, התחום רק יגדל ויתרחב ואף אולי ישמש ככלי לפיתוח מהיר יותר של נכסים, מה שיכול להוזיל את מחירי הדיור בארץ".
גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר: "תעשיית בנייה היא התעשייה הגדולה בעולם עם רמת החדשנות הנמוכה בעולם. כך גם עולם נכסי הנדל"ן, המרכז חלק עצום מההון בעולם. המהפכה הטכנולוגית אשר משנה בעשרים השנה האחרונות את העולם, מגיעה בשנים האחרונות גם לעולם הנדל"ן והבנייה. לישראל, אשר נהנית מתנופת בנייה חזקה מאוד לצד רוח יזמית וחדשנית, יש הזדמנות עצומה. ישראל יכולה להוביל את מהפיכת החדשנות בתעשיית הבנייה, ברמה העולמית. המוצר ישתנה ותהליכי הייצור והניהול ישתנו מקצה לקצה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה