דיגיטל וטק

למה סירב טראמפ לרשתות החברתיות שהבטיחו לא לחסום אותו?

מקורבים לנשיא לשעבר חושפים כי בשנה מאז שנחסם ברשתות החברתיות הגדולות הוצע לו להצטרף לכמה אלטרנטיבות "ימניות" תמורת לא מעט כסף – אך הוא סירב

יאיר מור | 
דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ, pixabay)
נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, דחה בשנה האחרונה מספר הצעות מפתות מאוד להצטרפות לרשתות חברתיות חלופיות שנפתחו כדי לספק פלטפורמות ביטוי לגולשים מצד ימין של המפה הפוליטית האמריקאית (והעולמית) שנחסמו ברשתות החברתיות הגדולות, או חוששים להיחסם אם יביעו בהן במפורש את דעותיהם.
לפי העיתון וושינגטון פוסט, ששוחח עם כמה גורמים המעורבים בתחום, הרשת החברתית Gettr, שהושקה לפני כחצי שנה ומנוהלת על ידי עוזרו לשעבר של טראמפ, ג'ייסון מילר, הציעה לנשיא לשעבר "הרבה מיליוני דולרים" כדי להפוך אותה לפלטפורמת התקשורת המרכזית שלו. הוא ניהל איתם מו"מ – אך לבסוף דחה את ההצעה. התנהלות דומה אירעה לפי הדיווח גם מול פארלה, הרשת החברתית שהוקמה ב-2018, הופלה על ידי ענקיות הטכנולוגיה לפני שנה בדיוק ונפתחה מחדש כחודש לאחר מכן.
 
הסיבה לסירובו של טראמפ להצטרף לרשתות החברתיות הללו, לפי גורמים המקורבים אליו, היא אמונתו כי רשת חברתית שבה הוא שולט בעצמו תהיה גם יותר מצליחה וגם יותר נוחה עבורו – במובן שהוא יוכל לעשות בה ככל העולה על דעתו, כמו לחסום את מי שמביע עליו יותר מדי ביקורת, מה שלא סביר שיקרה ברשתות שמעלות על נס חופש ביטוי מוחלט כל עוד הוא לא עובר על החוק.
את הרשת החברתית שלו, Truth Social, הציג טראמפ כזכור באוקטובר האחרון, ונאלץ להוריד אותה לאחר שגולשים רבים נרשמו אליה, כולל תחת שם המשתמש DonaldJTrump, והעלו תכנים נגד הנשיא לשעבר. ימים בודדים לאחר מכן היא גם נתבעה על ידי יוצרי הרשת החברתית המבוזרת בקוד פתוח Mastodon, בטענה כי טראמפ העתיק את התוכנה שלהם אך הפר את תנאי הרישיון שלה.
 
כעת, אומרים המקורבים כי הרשת החברתית של טראמפ נמצאת לכל הפחות מספר חודשים מהשלמה, מה שעשוי להקשות עליו להספיק להתערב ולהשפיע על בחירות אמצע הקדנציה, שצפויות להתקיים בסוף השנה הנוכחית. בנוסף, הרשת מתמודדת עם חקירה של הרשות לניירות ערך (SEC), בחשד כי המיזוג של Trump Media and Technology Group עם חברת הספאק Digital World Acquisitions, שגייסה עבור הרשת החברתית של טראמפ 1.2 מיליארד דולר נעשתה תוך הפרה של חוקי הסחר.
למרות כל זאת, בחנות האפליקציות של אפל כבר קיים עמוד "הזמנה מוקדמת" לרשת החברתית של טראמפ, ובו כתוב כי היא תושק ב-21 בפברואר – עוד חודש ושליש. בחודש שעבר אף הוכרז על שיתוף פעולה בין הרשת החברתית ל-Rumble, המתחרה הימנית של יוטיוב, שבנתה שירות ענן משלה כדי לא להיות תלויה בענקיות הטכנולוגיה, ונטען כי הרשת החברתית של המיליארדר כבר פעילה עבור מוזמנים על הענן הזה.
 
טיילור בודוויץ', דובר הנשיא לשעבר, מסר לעיתון כי "הדרישה לנשיא טראמפ, למנהיגותו, ולפתרונות 'אמריקה תחילה' שלו ממשיכה לגדול למרות המתקפות של ענקיות הטכנולוגיה על חופש הביטוי שלו. השפעתו אינה מוגבלת לאף חשבון אחד מאומת. כדי 'לבטל' את טראמפ, טוויטר, פייסבוק והפלטפורמות האחרות יצטרכו 'לבטל' את רוב המשתמשים הפעילים ביותר שלהם. העובדה היא שאי אפשר 'לבטל' את MAGA (קמפיין Make America Great Again), מפני ש-MAGA הוא אמריקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה