דיגיטל וטק

טיקטוק מודיעה על השינוי הדרמטי ביותר אי פעם

הרשת החברתית המבוססת על סרטונים אנכיים קצרים החליטה לבטל את הקטע של הקצרים. האם היא מכוונת לתחרות מול יוטיוב ונטפליקס?
יאיר מור | 
טיקטוק (צילום pixabay)
מהו האורך המרבי של סרטון שניתן להעלות לטיקטוק? אם מצאתם את עצמכם נאלצים לחשוב מספר שניות על התשובה למרות שאתם משתמשים ברשת החברתית הסינית, זו לא אשמתכם: בשנתיים האחרונות שינתה ByteDance, החברה המפעילה את האפליקציה, שוב ושוב את התשובה לשאלה הזו – והיום היא עושה זאת פעם נוספת, ובאופן קיצוני מבעבר.
 
אחר הצהריים העלה העיתונאי לשעבר מאט נבארה לטוויטר צילום מסך של התראה מתוך האפליקציה, בה נכתב "העלו סרטונים ארוכים יותר: העלו סרטונים באורך של עד 10 דקות מהמכשיר שלכם. וודאו כי אתם משתמשים בגרסה העדכנית של טיקטוק לפני שתנסו את התכונה באפליקציה שלכם או באתר". זמן קצר לאחר מכן הוא עדכן: "מאושר: טיקטוק מוציאה סרטונים ארוכים יותר בני 10 דקות לכל המשתמשים ברחבי העולם".
 
גם העיתונאי הבריטי דיווח בצהריים כי קיבל את אותה התראה, וזמן קצר לאחר מכן עדכן: "דובר מטעם טיקטוק מאשר כי כולנו מקבלים סרטונים של 10 דקות. 'היום אנו מתרגשים להתחיל לשחרר את היכולת להעלות סרטונים באורך של עד 10 דקות, מה שאנו מקווים שישחרר אפילו יותר אפשרויות יצירתיות עבור היוצרים שלנו מסביב לעולם'".
 
המהלך הזה הוא רגע דרמטי בתולדות טיקטוק: עד כה היא נודעה כרשת חברתית המבוססת על סרטונים אנכיים קצרים – אם כי האורך שהוגדר כ"קצרים" השתנה בשנתיים האחרונות מספר פעמים, תחילה מ-15 שניות ל-30, לאחר מכן מ-30 שניות לדקה ולבסוף מדקה לשלוש דקות. חישוב מהיר מראה ששני השינויים הראשונים הכפילו את האורך, והשינוי האחרון שילש אותו. כעת, מגיע שינוי בהפרש קיצוני עוד יותר – פי שלושה ושליש. מעבר לכך, 10 דקות הן כבר אורך של פרק בסדרת רשת, כמו אלו שהועלו לשירות הסטרימינג הכושל Quibi, שהיה הראשון בעולם שיצר סדרות טלוויזיה המותאמות לצפייה במסכים אנכיים. במלים אחרות: כעת לא נותר ספק כי טיקטוק לא מסתפקת בסרטונים ויראליים קצרים, ודוחפת את המשתמשים ליצור תכנים איכותיים יותר, בעלי נפח ועלילה אמתיים, ובכך להתחרות ביוטיוב – ואולי אפילו בנטפליקס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה