דיגיטל וטק

חרם על רוסיה? טוויטר משיקה שירות ייעודי למדינה

בזמן שרוב החברות במערב מחרימות את רוסיה וחוסמות אותה משירותיהן, הרשת החברתית החשובה דווקא פותחת שירות מיוחד עבור המשתמשים במדינה
יאיר מור | 
טוויטר (צילום pixabay)
טוויטר השיקה שלשום (שלישי) אתר חדש המיועד, לפחות ברגע זה, בעיקר למשתמשים ברוסיה.
האתר החדש הוא גרסה של הרשת החברתית שאמורה לעבוד בדיוק כמו האתר והאפליקציה הרגילים של טוויטר, בהבדל אחד: הוא בלתי ניתן לחסימה, כך שניתן לגשת אליו גם ממדינות שבהן הגרסה הרגילה של טוויטר חסומה – וזה המצב ברוסיה החל מיום שישי שעבר, אז הכריז הצנזור הלאומי, רוֹסְקוֹמְנַדְזוֹר, על חרם נגד הרשתות החברתיות האמריקאיות במדינה.
 
מי שהכריז על השקת הגרסה החדשה אינו עובד בחברה, אלא מומחה האבטחה אלק מאפט, שסייע לחברה ביצירת הגרסה החדשה של השירות. הגרסה הזו מבוססת על TOR – ראשי תיבות של The Onion Router, שבתרגום חופשי זה "נתב הבצל", ובתרגום קצת פחות חופשי הוא שירות שמאפשר גישה אנונימית לאינטרנט, דרך רשת של שרתים מבוזרים שמצפינים ומסתירים את זהותו של הגולש ומיקומו. כך, האתרים שהוא גולש אליהם לא יודעים מי הוא ואיפה הוא נמצא – ויותר חשוב במקרה הנוכחי, הגורמים השולטים על האינטרנט אינם יכולים לחסום את הגישה בין המשתמש לאתר.
הגישה לאתרי TOR נעשית באמצעות הדפדפן הייעודי של הפרויקט, או דפדפנים אחרים שעליהם הותקן תוסף לגישה לרשת TOR, כמו דפדפן Brave שמגיע עם תוסף כזה מובנה. לאחרונה כבר השיקו פייסבוק, הניו-יורק טיימס ו-BBC גרסאות TOR של האתרים שלהם כדי לעקוף את החסימות ברוסיה, וכעת מצטרפת אליהם טוויטר, שכבר אפשרה גישה לאתר הרגיל שלה באמצעות כתובת TOR, אך כעת מציעה גם גרסה ייעודית לפרוטוקול הזה, שאמורה לפי מאפט לעבוד מהר יותר.
דובר החברה מסר לאתר Motherboard כי "הנגשת השירות שלנו היא עדיפות מתמשכת עבורנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה