דיגיטל וטק

טוויטר תומכת בפוטין? הצעד המרתיח שנקטה

טוויטר חסמה עשרות חשבונות שניסו לפרסם מידע מתוך מחוזות לוהנסק ודונבאס באוקראינה - וטוענת כי עשתה זאת בעצמה, ולא בשם איומים מצד רוסיה
יאיר מור | 
טוויטר (צילום freepik)
דווקא בזמן שאזרחי אוקראינה והעולם כולו ציפה בכליון עיניים לכל בשורה בעניין המתיחות המאמירה בגבול, שכידוע הפכה הלילה למלחמה עם פלישת צבא רוסיה למחוזות דונבאס ולוהנסק, בחרה טוויטר לצנזר מידע מהאיזור ששותף ברשת החברתית הנחשבת בדרך כלל למקום שבו מתעדכנים באירועים בזמן אמת.
אתר The Verge מדווח כי עשרות חשבונות השייכים למה שנקרא קהילת ה-OSINT – קיצור של Open Source Intelligence, או 'מודיעין בקוד פתוח', כלומר איסוף של מודיעין באמצעות מידע המפורסם ברשתות החברתיות ובמקורות פומביים אחרים – נחסמו ביומיים האחרונים מהרשת החברתית. כמה חוקרים בתחום דיווחו כי נחסמו ל-12 שעות, כמו החוקר קייל גלן, וחוקר האבטחה אוליבר אלכסנדר שדיווח על מתקפת סייבר לכאורה של רוסיה על אוקראינה נחסם פעמיים תוך 24 שעות. חשבונות אחרים כללו כאלה מצרפת, ספרד וברזיל.
 
האנליסט ניק ווטרס אסף עשרות חשבונות שדיווחו על חסימות מצד טוויטר בשל "הפרה של כללי הקהילה", ורבים מהם העריכו שמדובר בסוג נוסף של מתקפה רוסית, ששולחת דיווחים רבים על החשבונות כמפרים את כללי טוויטר וגורמים לה להסיר אותם ללא בדיקה.
עם זאת, טוויטר עצמה דווקא טוענת שלא מדובר במתקפה רוסית, אלא בטעות קטסטרופלית מצידה. אליזבת' באזבי, דוברת טוויטר, מסרה לאתר כי "ניטרנו באופן פעיל את הסיפורים העולים המפרים את מדיניותנו, ובמקרה זה, נקטנו בצעדי אכיפה על מספר חשבונות בטעות. אנו בודקים במהירות את הפעולות הללו וכבר החזרנו את הגישה למספר חשבונות מושפעים. הטענות לפיהן הטעויות נבעו ממתקפת בוטים מתואמת או כתוצאה מדיווחים המוניים אינו נכון" (כל טעויות הניסוח במקור באנגלית).
באזבי טענה כי המדיניות שהחברה חשבה שהופרה היא מידע מוטעה, האוסרת שיתוף מידע "ששונה, נערך או פוברק באופן משמעותי", "משותף באופן מטעה או בהקשר שגוי" או "סביר שיגרום לבלבול נרחב בנושאים ציבוריים, ישפיע על בטחון הציבור, או יוביל לנזק רציני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה