השוק

רוסיה החלה לתקוף באוקראינה; פוטין מאיים על מטילי הסנקציות

הצבא הרוסי פתח במתקפה על אוקראינה במסגרת מה שהנשיא פוטין קורא לו "מבצע מיוחד"; נשיא ארה"ב ביידן: "רוסיה לבדה אחראית למוות ולהרס, העולם יטיל עליה אחריות". שידור חי
מערכת ice |  2
פלישה רוסית לאוקראינה (צילום יוטיוב/ ABC News)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הכריז לפנות בוקר (חמישי) על תקיפה בחבל דונבאס תחת ההגדרה "מבצע צבאי מיוחד". רגעים לאחר הכרזתו של פוטין, החל הצבא הרוסי להפציץ את אוקראינה, ובמקביל הודיעו הרוסים כי כוחות רגליים הונחתו במריופול ואודסה שבאוקראינה, דרך הים. בכך למעשה התממש החשש המרכזי של השבועיים האחרונים, לפיו פוטין תכנן פלישה לאוקראינה. יחד עם זאת הבהיר נשיא רוסיה כי הוא לא מתכוון לכבוש את אוקראינה.
שר החוץ האוקראיני דיווח על המערכה מצידו ואמר: "נגן על עצמנו - וננצח". בינתיים, שגריר אוקראינה באו''ם אישר את הדברים.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, פרסם הצהרה בעקבות ההתפתחות הדרמטית, והכריז: "העולם כולו מתפלל עבור תושבי אוקראינה, כשהלילה הם סובלים ממתקפה בלתי מוצדקת של כוחות צבא רוסיה. הנשיא פוטין בחר במלחמה מתוכננת, שתביא לאובדן חיים וסבל אנושי קטסטרופלי. רוסיה לבדה אחראית למוות ולהרס שתביא המתקפה זו, וארצות הברית ובעלות בריתה ושותפיה יגיבו בצורה מאוחדת והחלטית. העולם יטיל על רוסיה אחריות. אני אעקוב אחר המצב מהבית הלבן הערב ואמשיך לקבל עדכונים שוטפים מצוות הביטחון הלאומי".
"מחר, אפגש עם עמיתיי ל-G7 ואכריז על ההשלכות הנוספות שארצות הברית ובעלות בריתה ושותפותינו יכפו על רוסיה בשל מעשה התוקפנות המיותר הזה נגד אוקראינה ונגד השלום וביטחון העולמיים. נתאם גם עם בעלות הברית שלנו בנאט"ו, כדי להבטיח תגובה חזקה ומאוחדת שתרתיע כל תוקפנות נגד הברית. הלילה, ג'יל ואני מתפללים עבור האנשים האמיצים והגאים של אוקראינה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חיזקי ואימצי אוקריאנה
    אבי 02/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור לפחד מהרודן הדיקטטור הזה פוטה .צריך לחמש את צבא אוקריאנה בהרבה נשק
    סגור
  • 1.
    חיזקי ואימצי אוקריאנה
    אבי 02/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אסור לפחד מהרודן הדיקטטור הזה פוטה .צריך לחמש את צבא אוקריאנה בהרבה נשק
    סגור