דיגיטל וטק

מרגלים במעון? תכנת פגסוס אותרה בביתו של בוריס ג'ונסון

כפי שפורסם היום (שני) בעיתון ה"ניו-יורקר" האמריקני, עולה כי תוכנת פגסוס הושתלה במכשיר טלפון של פקיד אשר עובד במשכן ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון. חוקר סייבר: "כשגילינו על 'רשת מספר 10', הלסת שלי נפלה"
מערכת ice | 
בוריס גונסון (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
תוכנת "פגסוס" הושתלה במכשיר במעונו של בוריס ג'ונסון, כך על פי עיתון ניו יורקר האמריקאי. מתוך חקירה על השימוש בתוכנת הרוגלה של חברת NSO הישראלית עולה כי היא הושתלה במכשיר של פקיד אשר מועסק במשכן ראש הממשלה הבריטי. על פי החשד, התוכנה הושתלה ביולי 2020 בהזמנת איחוד האמירויות, אך מומחי אבטחת סייבר בריטיים טוענים כי לא ניתן להוכיח זאת.
 
העיתונאי רונן פארו מפרסם בדיווח כי תוכנת הריגול הושתלה במכשיר שהתחבר לרשת מספר 10 ביולי 2020, על פי החשד, בהזמנת ממשלת איחוד האמירויות הערביות. אך עם זאת, בכירי אבטחת סייבר בריטיים, שגם בדקו את מכשיר הטלפון של ראש הממשלה ג'ונסון כדי לוודא שלא הושתלה שם, מצאו את מקור התוכנה.
"כשגילינו על 'רשת מספר 10', הלסת שלי נפלה", אמר ג'ון סקוט ריילטון, חוקר במעבדת המחקר "Citizen Lab" שממוקמת בטורונטו, שעוקבת אחרי השימוש בפגסוס.
חברת NSO הישראלית אסרה את השימוש במספרי טלפון מארצות הברית ובריטניה מאז, אך על פי הדיווח של פארו ברור כי היא עדיין בשימוש נגד פעילים ופקידי ברחבי בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה