דיגיטל וטק

מסתמן: אלו השינויים מרחיקי הלכת שתבצע אפל במכשירי אייפון 14

אמנם יש עוד מספר חודשים עד להצגת הדור הבא של האייפון, אך כעת כבר ניתן לקבל רשימה ארוכה של שינויים שאפל מתכננת במכשירים החדשים – ושינוי אחד שעליו היא דווקא ויתרה
יאיר מור |  5
אפל (צילום unsplash)
סדרת אייפון 14 של אפל תציג שינויים רבים לעומת סדרת אייפון 13 שהושקה בסוף השנה שעברה, כך מדווח היום (ראשון) מארק גורמן, כתב הטכנולוגיה של בלומברג, בטורו השבועי.
לפי גורמן, סדרת הסמארטפונים הבאה של אפל תתבסס על הבדלים שונים למדי בין המכשירים לעומת שני הדורות הקודמים. ההבדל הראשון הוא ביטול של דגם המיני בעל מסך בגודל 5.4 אינץ', לאחר שהמכירות שלו לא עמדו בציפיות של החברה והיא החליטה לקדם במקומו את אייפון SE כהצעה שלה לאוהבי המכשירים הקטנים והבסיסיים יחסית; ההבדל השני הוא שאייפון גדול (6.7 אינץ') כבר לא יהיה בהכרח יקר יותר מאייפון בינוני (6.1 אינץ') – משום שבנוסף לדגם אייפון 14 פרו מקס, יושק גם "אייפון 14 מקס", בלי "פרו", שיכלול מעט פחות תכונות אך יציע מסך באותו גודל. זאת משום שהאייפון המוגדל הוא להיט היסטרי, והחברה מאמינה שגרסה זולה ובסיסית יותר שלו תהפוך ללהיט היסטרי עוד יותר. ההבדל במחיר, לדברי גורמן, יהיה לפחות 200 דולר – מה שעשוי להיתרגם לכ-1,000 שקלים בישראל.
 
גם ההבדלים בין הגרסאות ה"רגילות" לפרו יגדלו: משבר השבבים גרם, לפי הדיווח, לכך שאפל החליטה ששני הדגמים ה"רגילים" של אייפון 14 – המכשיר בעל השם הזה ואייפון 14 מקס – יקריבו לא רק את מצלמת הטלפוטו (זום), מסגרת המתכת, המסך המהיר יותר, הסוללה הגדולה יותר, השבב הגרפי המתקדם יותר ואפשרות האחסון בנפח של טרה-בייט, אלא אף את השדרוג למעבד A16 החדש (המכשירים הללו יישארו עם A15 מהשנה שעברה), ואת חיישן הצילום הראשי החדש, שבמכשירי הפרו ישודרג ל-48 מגה-פיקסל (מה שגם יעבה את הבליטה של מערך הצילום בגב המכשיר), בעוד בדגמים הבסיסיים יישאר 12 מגה-פיקסל בלבד. גורמן רמז גם כי ייתכן שהדגמים הרגילים לא יזכו במנגנון זיהוי הפנים FaceID, כאשר ציין שרק דגמי הפרו יזכו למגרעת צרה יותר עבור המנגנון הזה והמצלמה הקדמית.
מה שלא ישתנה ככל הנראה כמעט בכלל הוא העיצוב – שיישאר, לראשונה בתולדות האייפון, זהה כמעט לחלוטין זו השנה השלישית ברצף, מלבד הגדלת בליטת הצילום בגב גרסאות ה"פרו" ושינוי רוחב המגרעת מלפנים באותם מכשירים. מי שקיווה לוויתור על המגרעת לטובת "חורים" קטנים במסך, כפי שנהוג כבר מספר שנים אצל כל המתחרות, ייאלץ לדברי גורמן לחכות לפחות עוד 3 שנים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    ערסים
    קובי 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק ערסים קונים עייפון המגרעת מכוערת כל מכשיר ב 1000 שקל יש לו מסך מלא
    סגור
  • 4.
    כמה בולשיט בכתבה אחת?
    מה זה? 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אפל יוותרו על FaceID? הם המציאו את זה למה שיוותרו? לטובת מה? פתיחה באמירות סום סום היפתח? האייפון 14 פרו ופרו מקס צפויים לקבל מסך עם חריר כפול למצלמה ולFaceID בצורת i, בנוסף גוף מטיטניום ומצלמה טובה יותר. ה14 ו14 מקס ישארו עם עיצוב דומה ואף זהה לזה של ה13 עם מעבד בעל 6 ליבות מהאייפון 13 פרו (ב13 ו13 פרו יש מעבד אחר, לפרו יש 2 ליבות נוספות). הA15 עדיין יותר מהיר בפער מכל המעבדים של סמסונג וקוואלקום ועוד שנה אחת איתו ממש לא תגרום למכשיר להיות איטי.
    סגור
  • 3.
    איזה שינוים בעצם? כלום. אפל טיפוסי (ל"ת)
    שלום 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 2.
    שינויים?
    עמי 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא מרחיקי לכת ולא נעליים
    סגור
  • 1.
    מחירים בעננים (ל"ת)
    אליהו הנביא 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור