דיגיטל וטק

מבוכה למיקרוסופט: קוראת למחוק עדכון ל-Windows

ענקית התוכנה נאלצה להמליץ למשתמשים למחוק עדכון שיצא לאחרונה למערכת ההפעלה שלה, לאחר שהסתבר שהוא גורם להמוני אפליקציות לקרוס
יאיר מור | 
תקלות מחשב (צילום pixabay, freepik)
מיקרוסופט שוב נאלצת להמליץ למשתמשים למחוק עדכון שיצא למערכת ההפעלה שלה, Windows 11, לפני כשבועיים, במה שנראה כמו סדרה של בעיות בעדכונים למערכת ההפעלה החדשה שהושקה באוקטובר האחרון.
העדכון בעל שם הקוד KB5012643, ששוחרר ב-25 באפריל, נועד לפי העמוד הרשמי שלו באתר החברה להביא "מספר שיפורי איכות" – אך בפועל, מסתבר כי הוא דווקא גורם לבעיה שפוגעת מאוד ביכולת של משתמשים מסוימים לעבוד. החברה הוסיפה לעמוד בימים האחרונים אזהרה לפיה העדכון הזה גורם לאפליקציות רבות לקרוס מייד עם ההפעלה או בעת ניסיון לביצוע פעולות מסוימות.
 
אין רשימה של אפליקציות המושפעות מהבעיה, אך החברה מציינת שמדובר בכאלו המתבססות על סביבת הפיתוח ".Net" שלה, ובעיקר על יכולות מסוימות שלה, שהעדכון הזה פשוט מנתק את היכולת של האפליקציות להתחבר אליהן ולכן גורם להן לקרוס כאשר הן מנסות לגשת לאותם רכיבים.
אם הבחנתם בימים האחרונים בכך שאפליקציות שאתם עובדים עליהן באופן קבוע קורסות בעת ההפעלה או ביצוע פעולות מסוימות שעד כה עבדו כשורה, הסירו את העדכון על ידי כניסה להגדרות, לחיצה על "עדכון של Windows" ("Windows Update") בתחתית סרגל הצד ואז על "היסטוריית עדכונים" ("Update history"), גלילה לתחתית המסך ולחיצה על "הסר את ההתקנה של עדכונים ("Uninstall updates"). בחלון שייפתח יש לבחור במספר העדכון KB5012643 ולאשר את ההסרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה