מדדים ומחקרים

היסטוריה: מיקרוסופט עקפה את אפל

ענקית התוכנה חזרה לראשונה מזה זמן רב להוביל על פני המתחרה הוותיקה באחד המדדים שבהם היא השקיעה מאמצים רבים – אך עדיין מפסידה בענק למתחרה אחרת
יאיר מור | 
מיקרוסופט (צילום ויקיפדיה/ freepik, Magma Images, brian smale)
מיקרוסופט רשמה לאחרונה הישג קטן אך לא מבוטל, כאשר הדפדפן החדש שלה, אדג', עקף לראשונה את ספארי של אפל והפך לדפדפן בעל מספר המשתמשים השני בגודלו בעולם, כך לפי נתוני חברת ניתוח הגלישה ברשת StatCounter.
בסיכום חודש פברואר 2022 הוביל ספארי, הדפדפן הכלול במחשבי מק, סמארטפונים מסדרת אייפון וטאבלטים מסדרת אייפד, בהפרש זעום על פני הדפדפן של מיקרוסופט, כאשר נתחי השוק שלהם עמדו על 9.77% לעומת 9.61%, בהתאמה. בחודש מרץ המצב התהפך, כאשר אדג' הוביל בהפרש זעום עוד יותר – 9.65% לעומת 9.56% לספארי. וכעת, בסיכום חודש אפריל, גדל ההפרש לכמעט חצי אחוז, כאשר באדג' גולשים 10.07% מהמשתמשים בעולם, לעומת 9.62% המשתמשים בספארי.
 
כאמור, מדובר בציון דרך עבור מיקרוסופט, שבשנות ה-90 וה-2000 המוקדמות שלטה ללא עוררין ברשת עם דפדפן האינטרנט אקספלורר, עד שהגיע פיירפוקס של מוזילה, יורשו של נטסקייפ שאותו הכחידה מיקרוסופט לחלוטין, וניצח אותה בנוק-אאוט. ואגב פיירפוקס, הוא נמצא כעת במקום השלישי בעולם, ונתח השוק שלו ירד מ-9.47% בפברואר ל-7.57% במרץ ו-7.87% באפריל.
עם זאת, כל זה מתגמד כמובן לעומת כרום, הדפדפן של גוגל, שעדיין שולט ברשת ללא עוררין: נתח השוק העולמי של כרום עלה מ-64.91% בפברואר ל-67.29% במרץ ו-66.58% באפריל – ולמעשה הוא גבוה הרבה יותר, שכן דפדפן אדג' החדש של מיקרוסופט, שהושק בינואר 2020, מבוסס עליו לחלוטין. דפדפנים רבים נוספים הנמצאים אחרי פיירפוקס ברשימה, וביניהם אופרה, ויואלדי ו-Brave, מבוססים גם הם על כרום, כך שלמעשה הוא משמש כיום כסטנדרט דה-פקטו של רשת האינטרנט כולה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה