דיגיטל וטק

טראמפ "לא מתכוון לחזור לטוויטר"? האמת נחשפת

החברה שגייסה עבור הנשיא לשעבר כסף לבניית הרשת החברתית החדשה שלו חושפת את ההסכם ביניהם, שאומר שהוא דווקא מאוד רוצה להמשיך להיות פעיל בטוויטר
יאיר מור | 
דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ)
הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אולי טוען לאחרונה כי הוא לא מתכוון לחזור לטוויטר בשום פנים ואופן, אך ההסכם שהוא עצמו חתם עליו עם החברה שמפעילה את הרשת החברתית שלו מלמד על כוונה שונה לחלוטין מצידו, כך לפי מסמך שהוגש היום (שני) לרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC).
לפי המסמך שהגישה DWAC (ראשי תיבות של Digital World Acquisition Corporation), חברת ה-SPAC שנמצאת מזה מספר חודשים בתהליך מיזוג עם TMTG (החברה של טראמפ, Trump Media & Technology Group), טראמפ ועורכי דינו התעקשו שגם לאחר פתיחת הרשת החברתית שלו הוא יוכל להמשיך להשתמש גם במתחרות שלה.
 
במסגרת החוזה בין החברות, התחייב טראמפ להעלות כל פוסט רשמי ל-Truth Social תחילה, ורק לאחר 6 שעות לכל רשת חברתית אחרת "שיש לו גישה אליה". עם זאת, הוא עדיין יכול לצייץ או להעלות מסרים פוליטיים מחשבונות פרטיים (לפי ההקשר במסמך, נראה שהכוונה לחשבונות שאינם בעלי תו אימות כמו V ירוק או כחול) ברשתות חברתיות אחרות.
פרט מעניין נוסף במסמך הוא הזכות השמורה לחברה על כל תוכן סטרימינג שקשור בטראמפ. כחלק מזה, היא תקבל זכות להעתיק כל פורמט לתוכנית וידאו או אודיו (פודקאסט) שיקבל טראמפ מגוף אחר, ואם ההצעה תהיה כדאית מבחינתו – הוא ככל הנראה יחויב לעשות את התוכנית בחברה הנקראת על שמו ולא בחברה שהציעה את הרעיון מלכתחילה.
עם זאת, כל התנאים הללו תקפים לפי המסמך למשך 18 חודשים מאז תחילת המיזוג ב-22 בדצמבר 2021 – כלומר, שנה וחמישה שבועות מהיום. לאחר מכן, החברה אמנם מצפה להארכה אוטומטית שלהם, אך טראמפ יכול גם להודיע חד צדדית על אי הארכה כזו.
לטראמפ 46.8% ממניות ההצבעה בחברה, לפי המסמך, כך שבכל מקרה הוא האדם השולט בה בפועל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה