דיגיטל וטק

פייסבוק הופכת לטיקטוק? נחשף השינוי שמתכננת הרשת החברתית

פייסבוק נכנעת להצלחה של היריבה טיקטוק שהגיעה להישגים חסרי תקדים בזמן הקצר שלה בשוק הרשתות החברתיות. כעת נחשף מסמך פנימי של החברה שדורש מהעובדים להפוך את הפיד שלה לחלוטין
מערכת ice |  2
פייסבוק וטיקטוק (צילום freepik, unsplash)
עובדי פייסבוק קיבלו לאחרונה הנחיה חדשה ומפתיעה: להפוך את הפיד של האפליקציה לדומה יותר ל-TikTok.
עצם הבאת Reels, תכונת הווידאו הקצרה של החברה, מאינסטגרם לפייסבוק היוותה תקדים לכך. מנהלי פייסבוק עקבו מקרוב אחר המהלכים של TikTok וחששו שהם לא עושים מספיק כדי להתחרות. בשיחות עם המנכ"ל מארק צוקרברג מוקדם יותר השנה, הם החליטו שפייסבוק צריכה לחשוב מחדש על הפיד לחלוטין.
בתזכיר פנימי מסוף אפריל שהגיע לידי הבלוג The Verge, מנהל Meta האחראי על פייסבוק, טום אליסון, פירט את התוכנית: במקום לתעדף פוסטים מחשבונות שאחריהם עוקבים אחריהם, הפיד הראשי של פייסבוק, כמו TikTok, יתחיל להמליץ ​​באינטנסיביות על פוסטים ללא קשר מאיפה הם באים. ושנים לאחר התפצלות Messenger ו-Facebook כאפליקציות נפרדות, השתיים יוחזרו יחד, תוך חיקוי פונקציונליות העברת ההודעות של TikTok.
 
איך אפליקציית פייסבוק העתידית תעבוד בפועל? הכרטיסייה הראשית תהפוך לשילוב של סטוריז וסלילים בראש, ואחריה פוסטים שמנוע הגילוי שלה ממליץ על פייסבוק וגם על אינסטגרם. זו תהיה חוויה ויזואלית יותר ועתירת סרטונים עם הנחיות ברורות יותר להפנות הודעה לחברים בפוסט. כדי להפוך את העברת ההודעות לבולטת עוד יותר, פייסבוק עובדת על הצבת תיבת הדואר הנכנס של המשתמש במסנג'ר בפינה השמאלית העליונה של האפליקציה, ובכך מבטלת את ההחלטה הידועה לשמצה להפריד בין שתי האפליקציות לפני שמונה שנים.
אינסטגרם כבר מקדימה בהרבה את פייסבוק בדחיפה שלה להציג יותר סלילי תוכן מחשבונות שאתה לא עוקב אחריהם, או מה שהחברה מכנה מקורות "לא מחוברים". נכון לעכשיו, רק כ-11 אחוזים מהתוכן בפיד הראשי של פייסבוק אינם קשורים, אומרת לי החברה, ועד היום, הפוסטים הללו עלו בעיקר באמצעות שיתופים מחדש שאנשים מפרסמים לרשת שלהם, לא ל-AI של החברה.
 
TikTok, שבבעלות קונצרן הטכנולוגיה הסיני הפרטי ByteDance, מחזיקה במספר הורדות עצום של 3.6 מיליארד, לפי חברת המחקר של האפליקציות לנייד Sensor Tower. לפי ההערכות שלה, בשנה שעברה, ההורדות של TikTok היו גבוהות ב-20% מאלה של פייסבוק וב-21% יותר מאלה של אינסטגרם. ובמהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה הזו, משתמשי אייפון, בממוצע, בילו 78 אחוז יותר זמן ב-TikTok מאשר בפייסבוק.
בינתיים, פייסבוק עדיין מדפיסה מיליארדי דולרים ברבעון ומתהדרת ב-2.94 מיליארד משתמשים חודשיים. אבל יש סימנים לכך שהימים הטובים ביותר שלו הם בתצוגה האחורית. הרשת החברתית איבדה משתמשים לראשונה אי פעם בסוף השנה שעברה (Meta לא חושפת מספרי משתמשים קבועים לאינסטגרם). מסמכים פנימיים שהודלפו מראים גם שבסיס המשתמשים של פייסבוק מזדקן בהתמדה, כאשר העובדים אינם בטוחים כיצד לתקן את המגמה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עשיתי שאלתה בול נפלתי שפסבוק כמו טקטוק
    שמתי לב לזה 08/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טקטוק זה זבל... וחבל שנפלה בפח
    סגור
  • 1.
    למה לחבר בחזרה את האפליקציות...?
    גל 06/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וממילא יש כיום פוסטים שמהווים הצעות לדפים. לא יותר דחוף לטפל בדברים יותר מעצבנים, כמו לגרום שכשיש "קרא עוד", זה יעביר אותך תמיד לצפייה נפרדת (ולא רק לפעמים...), ככה שלחיצה בטעות לא תעשה לזה collapse שיעיף אותך 5 פוסטים קדימה.
    סגור