דיגיטל וטק

פייסבוק לבני נוער: רוצים להוריד אפליקציות? בקשו מההורים!

הרשת החברתית הציגה שלל אמצעים שיאפשרו להורים לנטר ולשלוט על השימוש של ילדיהם ברשתות החברתיות ובשאר השירותים של החברה

יאיר מור | 
פייסבוק (צילום vecteezy)
מטא (פייסבוק לשעבר) הודיעה היום (שלישי) על החלת שלל כלים שיאפשרו להורים לפקח על השימוש של ילדיהם ברשתות החברתיות, בדגש על אלו שהחברה מייעדת לדור הצעיר – אינסטגרם והעולם הווירטואלי של קסדות Oculus Quest.
ברשת החברתית מבוססת התכנים החזותיים, אינסטגרם, יוכלו ההורים לשלוח "הזמנה" לחשבון של ילדיהם כדי להפוך למפקחים על השימוש שלהם ברשת החברתית. זאת בניגוד למצב הקודם, בו רק הילדים יכלו "להזמין" את ההורים להשגיח עליהם.
לאחר יצירת החיבור בין חשבון ההורה והילד, יוכל ההורה לראות כמה זמן הילד משתמש ברשת החברתית, אחרי מי הוא עוקב ומי עוקב אחריו. בנוסף, יקבל ההורה התראות בכל פעם שהילד מדווח על תוכן ברשת החברתית. ההורים יוכלו גם להגביל את השימוש של ילדיהם באינסטגרם, על ידי קביעת רף יומי לשימוש ואף שעות מסוימות (למשל: שעות השינה הרצויות) בהן האפליקציה תהיה חסומה בפני הילדים.
 
גם בני נוער שלא יחברו את חשבונם לזה של ההורים יקבלו עידוד מאינסטגרם לשימוש מושכל יותר: האפליקציה תזהה כאשר הם מחפשים באופן קבוע תגיות ונושאים שמעודדים תסביכים שונים, ותציע להם נושאים קלילים יותר; כמו כן, אם היא תזהה שהם צפו ברילז במשך זמן ארוך מדי (אם כי החברה לא מגדירה מהו "זמן ארוך מדי" לצפייה ברילז), היא תציג להם סרטונים מיוחדים שנוצרו על ידי משפיענים פופולאריים וקוראים להם לקחת הפסקה ואף להשתמש באפשרויות של האפליקציה להגביל את השימוש של עצמם בה.
גם בקסדות המציאות המדומה של מטא תינתן להורים שליטה מסוימת על השימוש של ילדיהם בני העשרה. כך, למשל, אפליקציות שמסומנות ככאלו שעשויות לחשוף משתמשים לתוכן לא ראוי מסוג כזה או אחר, ילדים לא יוכלו להוריד אותן ללא אישור מההורה. ההורים יוכלו גם לחסום אפליקציות מסוימות שהם לא רוצים שהילדים ישתמשו בהם כלל, ולראות אילו אפליקציות הילדים הורידו, כמה זמן הם משתמשים בקסדות ומי החברים שלהם בעולם הווירטואלי. לבסוף, יוכלו ההורים לחסום את השימוש בקסדות כמסכים חיצוניים למחשבים – וכן, זה בדיוק מהסיבה שאתם חושבים עליה.
כל אמצעי הפיקוח הללו זמינים קודם כל במדינות דוברות אנגלית, ובהמשך, בהדרגה, במדינות נוספות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה