דיגיטל וטק

קורבנות מתקפת הסייבר יקבלו חזרה יותר מהסכום ששילמו להאקר

לפני שנתיים וחצי שותקו מחשבי אוניברסיטת מאסטריכט על ידי האקר שדרש כופר תמורת שחרור הקבצים. האוניברסיטה שילמה לו סכום עתק – וכעת תקבל פיצוי מפתיע
יאיר מור | 
האקר (צילום freepik)
אוניברסיטת מאסְטְריכְט בהולנד עשויה לקבל בקרוב סכום כסף נכבד, שיהווה פיצוי מאוחר על מתקפת סייבר שחוותה לפני כשנתיים וחצי, כך היא חשפה בסוף השבוע.
בדצמבר 2019 שותקו מחשבי האוניברסיטה על ידי האקר שביצע מתקפת כופרה, במסגרתה "חטף" והצפין את כל הקבצים ודרש כופר תמורת מסירת הקוד שיפענח את ההצפנה ויאפשר למוסד לגשת לקבצים של עצמו. "התקדמות הלימודים של סטודנטים, המחקר המדעי והמשך (פעילותה) של האוניברסיטה היו על כף המאזניים", נכתב כעת באתר האוניברסיטה. לכן, למרות עצתה של המשטרה לא לשלם להאקר, "לאחר 'לבטים קשים ביותר', הוחלט לבסוף לשלם את הכופר".
האוניברסיטה שילמה להאקר 200,000 אירו, שהועברו אליו כמובן באמצעות העברה של מטבע קריפטו. מאותו רגע החלו המשטרה והתביעה הציבורית בהולנד לנסות להתחקות אחר הכסף, וב-2021 הגיעו בעקבותיו לאוקראינה, שם נתפס כבר ב-2020 ארנק קריפטו של חשוד בתקיפה, שהכיל מטבעות קריפטו בשווי 40,000 אירו מתוך הסכום ששילמה האוניברסיטה.
 
מאז 2021, אז מסרו שלטונות אוקראינה את הכסף להולנדים, נמצא הכסף ברשות התביעה ההולנדית, אך כעת, לדברי האוניברסיטה, מתכוונת התביעה להעביר בקרוב את הסכום שנתפש חזרה לאוניברסיטה. החדשות הטובות הן כי בזמן שחלף מאז תפיסת הארנק, הסכום שהיה בו, והיה פחות מרבע ממה ששולם לתוקף, הגיע לשווי של חצי מיליון אירו כיום – פי שניים וחצי מהסכום המקורי. עם זאת, האוניברסיטה מדגישה כי זה עדיין הרבה פחות מהנזקים הכלכליים שנגרמו לה בשל אותה תקיפה.
למרות הכל, האוניברסיטה לא מתכוונת לקחת את הכסף שיוחזר לעצמה, אלא להקים באמצעותו קרן לרווחת סטודנטים נזקקים. סגן נשיא חבר הוועד המנהל של האוניברסיטה, דוקטור ניק בוס, שניהל בזמנן המתקפה את צוות ניהול המשברים של המוסד, אמר כי "מתקפת הסייבר הראתה כמה פגיעים עשויים הסטודנטים להיות מבחינת התקדמות הלימודים, אך בהחלט גם מבחינה כספית. המשברים שחווינו מאז רק הדגישו את הפגיעות הזו. לאור זאת, הוועד המנהל חושב כי השימוש בכספים הללו לסיוע לסטודנטים במצוקה הולם ביותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה