דיגיטל וטק

תל-אביב תחת מתקפת סייבר: האקרים הפילו את שירותי העירייה

מספר משירותי העירייה נפלו הבוקר למשך זמן קצר בעקבות תקיפה של האקרים עיראקים, והציגו הודעה לפיה התקיפה מבוצעת בהוראת קאסם סולימאני
יאיר מור | 
האקר אילוסטרציה (צילום pixabay ,freepik)
אתר עיריית תל אביב נפל הבוקר למשך זמן קצר בעקבות מתקפת האקרים שנפתחה נגדו. את האחריות למתקפה לקחה קבוצה עיראקית בשם "צוות אל תחרייה", הפועלת לזכר אַזְהַאר אַל-דוּלַאימי, שנחשד על ידי ארה"ב כאחד ממפקדי הכוחות המיוחדים של איראן בעיראק ונהרג על ידי הצבא האמריקאי במאי 2007.
ההודעה שהוצגה באתרים שהותקפו
"בשעה 9 מתחילות פעולות סייבר בשם המפקד השאהיד, אַזְהַאר אַל-דוּלַאימי", כתבו ההאקרים בקבוצת הטלגרם שלהם, שבה יותר מ-3,600 חברים. "אפליקציית מרכז 106, מוקד התנועה, מנגנון התשלום, תמרורי החניה, מערך הקנסות ומערכת העברת רישום הנכסים הושבתו לחלוטין". בסיום ההודעה נאמר כי מדובר בפעולה לזכר בהאא אבו אל-עטא, מפקד הזרוע הצפונית של הג'יהאד האסלאמי, שנהרג על ידי כוחות צה"ל במסגרת מבצע "חגורה שחורה" ב-2019.
 
האתרים המדוברים של עיריית תל אביב אכן נפלו למשך זמן קצר, והציגו את ההודעה "לא עובד – מושהה בהוראת גנרל קאסם סולימאני". בהמשך הותקף גם אתר התיירות של העירייה באופן דומה.
עיריית תל אביב מסרה בתגובה כי "אירוע מניעת השירות זוהה וטופל באופן זריז ומיידי בסיוע מערך הסייבר הלאומי, והאתר חזר לשירות מלא. אנחנו שמחים לשמוע שגם האקרים מגלים עניין באתר שלנו. עכשיו חכו שהם יגלו את אפליקציית דיגיתל..."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה