דיגיטל וטק

מראה שחורה, גרסת המציאות: מדענים יצרו רובוט שמודע לעצמו

מדענים מצוות קולומביה הנדסה יצרו את הרובוט הראשון שיכול להיות מודע לעצמו. הוא יוכל להתלבש, להבין מתי הוא נפצע, להראות רגשות, לדבר עם אנשים, ובעצם כל מה שבני אדם יכולים לעשות
מערכת ice |  6
רובוט (צילום unsplash)
מדענים מצוות קולומביה הנדסה יצרו את הרובוט הראשון שיכול להיות מודע לעצמו. הוא יוכל להתלבש, להבין מתי הוא נפצע, להראות רגשות, לדבר עם אנשים, ובעצם כל מה שבני אדם יכולים לעשות. חוקרים מציינים שבני אדם רוכשים את הידע על מודל הגוף שלהם כתינוק, כשהרובוט החדש שלהם עושה את אותו הדבר.
לא כל עזרה מהחוקרים, הרובוט שלהם יצר מודל קינמטי של עצמו, שבו השתמש כדי לתכנן תנועות, להגיע ליעדים ולהימנע ממכשולים במספר מצבים שונים. הרובוט אפילו היה מסוגל לזהות ולפצות על נזקים שהאטו את ביצועיו. במובן מסוים, הרובוט נעשה מודע לעצמו.
 
מחברי המחקר אומרים שהם הגיעו להישג הזה על ידי הצבת הרובוט באמצע מעגל של חמש מצלמות סטרימינג. הניסוי היה דומה להצבת ילד קטן באולם שמלא במראות ולתת לו לחקור איך נראות כל התכונות האנושיות והתנועות שלו.
 
בדיוק כמו ילד, הרובוט התנועע בחדר כדי ללמוד איך הוא נראה בזמן שהוא ביצע פקודות מוטוריות שונות. לאחר שלוש שעות, הרובוט נעצר, וסימן שהרשת העצבית העמוקה שלו סיימה ללמוד על הקשר בין הפעולות המוטוריות שלו והשטח שהוא תופס בזמן ביצוען. חוקרים מציינים שדימוי הגוף של הרובוט היה מדויק עד לאחוז אחד ממרחב העבודה שלו. מחברי המחקר טוענים שהחברה זקוקה לרובוטים שהם יותר עצמאיים ויכולים להזעיק סיוע או לפצות על ירידה בביצועים שלהם.
 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    השם מנהל את העולם
    חיים 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טיפשיייייים הוא מתוכנת בצורה שיגיב לרגשות אבל מתי כבר תבינו שרק בני אדם מודעעם לעצמם וחיות זה נטו טבע ורובוטים זה תיכנות
    סגור
  • 5.
    ... (ל"ת)
    ווסטוורלד התכוונתם.. 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    אם הוא נעלב.
    פילוסופיה 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם באלוגרתם הוא יחליט שהוא לא רוצה??
    סגור
  • 3.
    הוא ממש לא מודע לעצמו.
    לייבו 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    זו סתם תוכנה שלומדת ומשתפרת. אין פה שום מודעות
    סגור
  • 2.
    רובוט
    אוראל 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 3
    האם חשבתם שבעצם גם אותנו יצרו חיזרים בצלמם ובדמותם והתפתחנו כמו הרובוט הזה? יש בסיס להצהרה הזאת בתנך, כשהחיזרים הנקראים אלהים (ברבים) מדברים אחד אל השני לגבי יצירת 'רובוט' כמותם ונתנו לו ציוויים איך לחיות, ומה לעשות, ועוקבים אחרי התפתחות הרובוטים עד היום.
    סגור
  • 1.
    אני רוצה משמע אני קיים
    יעקב ישראל 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    2 2
    ההתפתחות הזאת מלמדת אותנו שבסוף הרצון שבנו הוא הנקודה של הזהות שלנו. וכל השאר ניתן לשיכפול. מה המטרה של הרצון הזה? על השאלה הזאת ניתן לקבל תשובה בתורת הקבלה!!
    סגור