דיגיטל וטק

רובוטים שיקטפו מנגו באמצעות רחפנים: אלו הפיתוחים הישראלים החדשים

מגדלים וחוקרים בתחום החקלאות קיימו סיור מקצועי וחשפו מספר פיתוחים מעניינים בתחום המנגו, בהם 'קיר פירותי' שיאפשר שילוב של מיכון חקלאי, כגון: במות שיסיעו קוטפים בין העצים, רובוטים קטנים ורחפנים   
מערכת ice | 
מנגו (צילום יחצ)

מגדלי המנגו במועצת הצמחים, שירות ההדרכה והמקצוע (שה"מ) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר ומו"פ צפון במכון המחקר מיגל, של החברה לפיתוח הגליל, ערכו סיור מקצועי למגדלים ומנהלי חברות בענף המנגו וחשפו מספר מחקרים מעניינים בנושא. 

במהלך הסיור, הציג ד"ר עומר קראין, חוקר במו"פ צפון-מיגל, מחקר חדש לעיצוב מטע מנגו צפוף בשיטה של מבנה 'קיר פירותי' אותו הוא מוביל עם צליל בראס, חוקרת במו"פ צפון-מיגל. ע"פ ההודעה לתקשורת בנושא, השיטה החדשה תאפשר שילוב מיכון חקלאי מתקדם, כגון: במות קטיף המסיעות את הקוטפים בין העצים, רובוטים שיקטפו באמצעות רחפנים, מכונות נוסעות עם זרועות קטיף ועוד, אשר נמצאים בתהליכי פיתוח וצפויים להיכנס לשוק כבר בשנים הקרובות.

מטע מנגו; צילום: אלקנה בן ישר
 



 " מיכון, לחיסכון בידיים עובדות, יאפשר נטיעה צפופה יותר של עצים וכן חשיפה טובה יותר של הפרי לשמש, המשפרת את הפוריות והאיכות של התוצרת" אמר ד"ר קראין. 
 


בנוסף, אלקנה בן ישר, יו"ר שולחן מגדלי המנגו במועצת הצמחים דיווח במסגרת הסיור, כי קטיף המנגו החל בימים אלה וימשך עד חודש דצמבר וצפוי להגיע לכ-60 אלף טון מנגו וכי ענף המנגו נמצא בצמיחה של כ-50% בתפוקת הפרי בשבע השנים האחרונות, כאשר בשנת 2015 יבול המנגו העונתי עמד על כ-40 אלף טון ובעונת הגידול אשתקד כבר נרשם יבול שופע במיוחד שעמד על כ-70 אלף טון. כמו כן, דיווח כי שטחי גידול המנגו משתרעים על פני שטח של כ-25 אלף דונם בעיקרם בסובב כנרת ובעמק המעיינות והשאר בערבה, בקעת הירדן ואזור עוטף עזה.


"לצד הצמיחה בתפוקה, נרשמת גם עלייה עקבית בביקוש העולמי למנגו הישראלי, שמציב אותו כענף הייצוא השלישי בהיקפו בישראל בתחום הפירות, אחרי האבוקדו והתמר. עיקר הייצוא שעמד בעונה הקודמת על כ-18 אלף טון, מופנה מדי שנה לשוק האירופאי, המתקרב לרוויה והתחרות בו נעשית קשה יותר ועל כן, פועל שולחן מגדלי המנגו לפתיחת שווקים חדשים במדינות המפרץ ובצפון אמריקה, במטרה להיטיב עם המגדלים ולהבטיח את המשך הצמיחה בענף" , אמר בן ישר. 

אופיר סופר (הציונות הדתית) מדבר על הפשיעה החקלאית
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה