דיגיטל וטק

אינסטגרם תעלה כסף? המהלך המרתיח של החברה

הרשת החברתית מבית פייסבוק הכריזה כי היא מתחילה לעודד יוצרים פופולאריים לגבות תשלום תמורת הצפייה בפוסטים שהם מעלים לפיד שלהם באפליקציה

יאיר מור |  3
איך לעשות כסף מהאינסטגרם שלכם? (צילום pexels, Pixabay)
הרשת החברתית מבוססת התוכן החזותי מבית מטא (פייסבוק לשעבר) ממשיכה במאמץ להתחרות פחות או יותר בכל שירות שנראה לה שצובר יותר מדי פופולאריות על חשבונה – והפעם על הכוונת נמצאים, ככל הנראה, אתרים כגון Patreon ו-OnlyFans, המאפשרים ליוצרים להעלות תכנים עבור מנויים משלמים.
מנכ"ל אינסטגרם, אדם מוסרי, הודיע בסוף השבוע על הרחבת פיילוט שהחלה החברה בשלהי השנה שעברה ומאפשר ליוצרים בארה"ב לגבות תשלום ממשתמשי הרשת החברתית שרוצים גישה ליותר תכנים שלהם, או לחלופין לתקשורת ישירה יותר מולם.
 
לדברי מוסרי, "אנחנו רוצים להפוך את אינסטגרם למקום הטוב ביותר ברשת שבו יוצרים יכולים להתפרנס". לצורך כך, החלה החברה לאפשר לעשרות אלפי יוצרים פופולאריים יחסית בארה"ב לגבות דמי מנוי מהעוקבים שלהם ברשת החברתית. דמי המנוי יכולים לנוע בין דולר לחודש בגבול התחתון ל-100 דולר בחודש בגבול העליון, ועד כה היו זמינים ליוצרים בודדים, שיכלו להציע לעוקבים "סטוריז" בלעדיים שאינם זמינים ליתר העוקבים, והצגה ברורה יותר של תגובותיהם ושאלותיהם בשידורים חיים של היוצרים.
 

כעת, מתחילה החברה לאפשר ליוצרים לחסום גם פוסטים בפיד שלהם למשתמשים משלמים בפרט. המשמעות היא שמעכשיו לא מספיק יהיה לעקוב אחרי חשבון כדי לראות את כל התכנים שהוא מעלה, אלא שחלקם יהיו זמינים רק לעוקבים שמשלמים סכומים כאלו או אחרים. לטענת מוסרי, האפשרות הזו היתה הבקשה הכי נפוצה מצד יוצרים בפיילוט של הסטוריז הבלעדיים למשתמשים משלמים.
חידוש נוסף שיוצע למשתמשים משלמים הוא צ'ט טקסטואלי עם היוצר, בו יכולים להשתתף רק 30 עוקבים, ורק כאלה שמשלמים דמי מנוי תמורת הזכות להיכלל בצ'ט המוגבל.
כאמור, מדובר במגמה של תחרות מול כל מודל שיכול למנוע מיוצרים להשתמש במקביל לאינסטגרם גם באפליקציות אחרות, כאשר במקרה הזה מדובר על Patreon, Locals (שמנוהלת על ידי הישראלי אסף לב), OnlyFans, Just4Fans ועוד. עם זאת, במקביל להגדלת האפשרויות של יוצרים ברשת החברתית, בלי להתכוון הרשת החברתית מעודדת למעשה סגירה של עוד ועוד תכנים למועדון של עשירים מדושנים שיכולים להרשות לעצמם לשלם על כל תוכן שהם רוצים לצרוך.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אחחח המוח היהודי בפעולה. (ל"ת)
    אחד 07/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ומי הולך לשלם? הגבר המסכן זה שהולך לשלם
    חיים 07/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיקו לשלם כסף כדי לראות בנות
    סגור
  • 1.
    .......
    רותם 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בני אלף האינסטגרם האלה
    סגור