דיגיטל וטק
חלוצת האנטיוירוס הודתה: פישלנו; הרשת משתגעת
אחת מחלוצות התוכנות למלחמה בווירוסים כתבה התנצלות ארוכה על "טעות" משונה שכולם עושים כל הזמן, רק כדי ללעוג לתקשורת שדיווחה עליה
השם Malwarebytes אולי לא מאוד מוכר לציבור, אך מדובר באחת מחברות אבטחת המידע היותר ותיקות שפעילות כרגע. היא נוסדה לפני כמעט 20 שנה ע"י מרצ'ין קלצ'ינסקי ופועלת רשמית כבר כמעט 15 שנה, והיתה מהחברות הראשונות שסיפקו כלים להסרת וירוסים ממחשבים שכבר הודבקו ולא הסתפקו רק במניעת ההדבקה.
בסוף השבוע היא הצליחה לחולל סערה-זוטא לאחר שפרסמה בטוויטר התנצלות על מאמר שפרסמה באתר שלה זמן קצר קודם לכן. ההתנצלות לא היתה על תוכן המאמר – אלא על התמונה שנבחרה להשתבץ בראשו ולהופיע לצד הקישור אליו ברשתות החברתיות.
"מוקדם יותר היום העלינו מאמר בבלוג שלנו אודות כופרה, עם תמונת 'האקר בברדס' – תמונה של אדם שיושב בחושך, משתמש במחשב ולבוש בברדס", כתבה החברה בטקסט שהועלה לרשת החברתית כתמונה. "Malwarebytes Labs מפעילה מדיניות אפס-סובלנות כלפי תמונות של האקרים בברדסים, והפעם נכשלנו. אנו מצטערים מעומק הלב. אנו שואפים לסטנדרטים גבוהים מזה, כגון שימוש בתמונות של המילה 'כופרה' מאוייתת מאותיות הגזורות מעיתונים, תמונות של לוחות קודני מנעולים, או תמונות של אנשים מתבוננים במסכי הלפטופים שלהם בפנים הלומות". כדי להסיר כל ספק בנוגע לכך שמדובר בבדיחה, היא סיימה בהצהרה הבאה: "מתמחה נבחר לשאת באשמה, ומשאבי אנוש נמצאים כרגע בתהליך היידוע שלו/ה אודות הטעות שהוא/היא אחראי/ת לה עכשיו. אנו נחושים להפוך את התקרית המצערת הזו לרגע עוצמתי של למידה עבור צוות Malwarebytes Labs".
An apology pic.twitter.com/8A3UtccX5K
— Malwarebytes (@Malwarebytes) October 27, 2022
הציוץ זכה לכמעט 200 שיתופים וכ-3,000 לייקים עד כה, ותגובות רבות.
כך, למשל, חוקר האבטחה הישראלי אוהד זיידנברג ציין כי כל קבוצה המזהה את עצמה כאנונימוס ומשתמשת במסיכות גיא פוקס פוגעת לעצמה באמינות לדעתו, והוסיף כי במשרדי "חזית הסייבר" של חברת AB InDev שהוא עובד בה תלויות המוני תמונות של "ברדסים, מסיכות, R.A.N.S.O.M.W.A.R.E" מהתקשורת.
We have a group in Israel that named the cyber battlefront. Full of cyber cyber photos (hoodies, masks, R.A.N.S.O.M.W.A.R.E). All from the media.
— Ohad Zaidenberg (@ohad_mz) October 29, 2022
אריה גורצקי, חוקר אבטחה ישראלית בחברה המתחרה ESET, שאל "איך אתם מרגישים לגבי שימוש בחליפות שריון בפרסומות לתוכנות אבטחה?" החברה ענתה "מרתיח", וצירפה קישור למאמר אחר בבלוג שלה – עם תמונה של שריון אבירים.
Outrageoushttps://t.co/iWXeBrxs8d
— Malwarebytes (@Malwarebytes) October 30, 2022
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


