דיגיטל וטק

הסכם היסטורי נחתם בין בחריין לבין ישראל בתחום הפינטק

?המשלחת הכלכלית הגדולה ביותר בישראל מאז חתימת הסכמי אברהם בראשות שר המסחר והתעשייה של בחריין. במסגרת הביקור נחתם מזכר הבנות בין ארגון FinTech Bay הבחרייני לבין מרכז הפינטק הישראלי
מערכת ice | 
מימין לשמאל: נשיא מרכז הפינטק הישראלי שמואל בן טובים, שגריר בחריין בישראל חא'לד יוסף אל-גלאהמה, שר המסחר והתעשייה של בחריין זאייד בן ראשיד אל זאיאני, CEO Bahrain Fintech Bay באדר סאטר (צילום עזרא לוי)
שגריר ממלכת בחריין בישראל, חא׳לד יוסף אל-גלאהמה אירח את כבוד שר המסחר והתעשייה של בחריין, זאייד בן ראשיד אל זאיאני ואת המשלחת העסקית והכלכלית בראשותו, שהיא הגדולה ביותר שאי פעם ביקרה בישראל. המשלחת כוללת כ-50 משתתפים ביניהם חברים בלשכת המחסר והתעשייה של בחריין (BCCI) ובכירים בקהילה העסקית מהמגזר הממשלתי והפרטי בממלכת בחריין. קיום המשלחת התאפשר הודות לחתימה ההיסטורית על הסכמי אברהם, שכן מדובר במשלחת שמטרתה להעמיק את הקשרים הכלכליים, לחזק את המסחר ולהעשיר את היחסים כלכליים הדדיים בין המדינות. 
אמש (א') נערך אירוע עסקי במהלכו נחתם מזכר הבנות בין ארגון FinTech Bay הבחרייני לבין מרכז הפינטק הישראלי, במטרה לקדם שיתוף פעולה בתחומים אלה ולהגביר את חילופי המסחר. באירוע החתימה על ההסכם נכחו נציגים של ארגונים כלכליים בישראל, דיפלומטים, פוליטיקאים ישראלים, אנשי עסקים בכירים, אישי ציבור ונציגי התקשורת המקומית.
 
שר המסחר והתעשייה של ממלכת בחריין, זאייד בן ראשיד אל זאיאני: "מטרת המשלחת היא לקחת את היחסים שנרקמו בין ממלכת בחריין למדינת ישראל במסגרת הסכמי אברהם צעד אחד קדימה. עלינו לקחת את ההסכמים בין הממשלות ולהפוך אותם להסכמים בין חברות מסחריות וכמובן בין אנשים. זה מה שאנחנו עושים פה היום וזה הוא שלום אמיתי״.
שגריר ממלכת בחריין בישראל, חא'לד יוסף אל-גלאהמה: ״אני גאה לארח את המשלחת הכלכלית הגדולה והמשמעותית ביותר ממלכת בחריין במדינת ישראל, מאז החתימה על הסכמי אברהם. אני סמוך ובטוח שהמפגש הבלתי אמצעי בין צמרת המשק הבחרייני לצמרת המשק הישראלי, במגוון רחב של תחומים, יוליד שיתופי פעולה מוצלחים וקשרי מסחר ענפים, לצד ידידות מופלאה״.
נשיא מרכז הפינטק הישראלי, מר שמואל בן טובים: "ההסכם שחתמנו היום עם בחריין הוא עוד הבעת אמון בתעשיית הפינטק הישראלית. זהו ההסכם הבינלאומי ה-28 במספר שמרכז הפינטק הישראלי חותם, אך הוא ללא ספק אחד החשובים שבהם. החלק של השירותים הפיננסים בתל"ג המקומי של בחריין צמח ל- 16.8%, נתון הבולט במיוחד נוכח צניחת חלקה של תעשיית הנפט והגז. בחריין מהמתמקדות בעולם בטיפול במטבעות קריפטוגרפיים, בנקאות פתוחה, בנקאות דיגיטלית וביטוח. שיתוף הפעולה מציע לחברות ישראליות סביבת פיתוח ידידותית תוף שיתוף פעולה עם הרגולטורים הפיננסיים. קיבלנו מספר פניות מחברות פינטק ישראליות שבוחנות את ההזדמניות בבחריין, אנו מניחים שלפחות חמש מהן יעשו את הצעדים הראשונים במהלך 2023״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה