דיגיטל וטק

יותר לא יוכלו להתקשר אליכם? זה החוק שיחל ב-1.1.2023

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מודיעה על פתיחת ההרשמה למאגר אל תתקשר אליי. החוק אוסר על עוסק להתקשר לצורך שיחות שיווק לצרכן שנרשם למאגר. המאגר נפתח להרשמה לציבור הרחב החל מהיום! החל מיום 1.1.23 החוק יכנס לתוקף ואסור יהיה להתקשר בשיחות שיווק לצרכנים שהכניסו את מספר הטלפון שלהם
מערכת ice | 
שיחות שיווק לצרכנים (צילום shutterstock)
לאחר שב-24.11.2020 פורסם תיקון 61 לחוק הגנת הצרכן הקובע, בין היתר, מגבלות על שיחות שיווק טלפוניות ומחייב עוסק המבצע שיחת שיווק באמצעות הטלפון או בדרך אלקטרונית לברר האם מספר הטלפון שאליו מתבצעת השיחה רשום במאגר אל תתקשרו אליי ב-1.1.2023 הוא גם ייכנס לתוקף.
לצורך כך נקבע כי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תקים ותנהל מאגר שבו יירשמו מספרי טלפון של צרכנים שאינם מעוניינים שיבוצעו למספר הטלפון שלהם שיחות שיווק וכי עוסקים שמבצעים פנייה שיווקית לא יפנו לצרכנים שנרשמו במאגר. כמו כן נקבעה הסמכות להטיל עיצום בסך של 46,080 שקל לגבי כל הפרה על עוסק שפעל בניגוד להוראות החוק.
 
המאגר מיועד לצרכנים המעוניינים לרשום מספרי טלפון נייד ונייח ישראלים. המאגר הינו שירות ללא עלות. הנתונים במאגר מאובטחים והמאגר אינו דורש או אוסף כל מידע נוסף מהצרכן מלבד מספר הטלפון שנרשם למאגר. יש להירשם למאגר פעם אחת בלבד, לאחר ההרשמה מספר הטלפון יישאר במאגר ללא הגבלת זמן. ניתן להסיר את מספר הטלפון מהמאגר בכל שלב. כל אדם יכול רשום כל מספר טלפון למשל בן משפחה שירשום את הוריו (אך נדרש שהטלפון אותו רושמים למאגר יהיה נגיש למבצע הרישום). 
אילו עוסקים מחוייבים לבדוק במאגר בטרם הם מבצעים שיחת שיווק: המאגר מיועד לעוסקים המבצעים שיווק טלפוני לצרכנים ישראלים. חובת המאגר לא תחול על עוסקים בתחום הביטוח, מוסד פיננסי, ובנקים.
כיצד נרשמים למאגר:
אינטרנט – למאגר הוקם אתר אינטרנט ייעודי בכתובת: https://dnc.fta.gov.il, ניתן להיכנס אל המאגר גם מאתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.
טלפון – ניתן להירשם באמצעות מענה ממוחשב בטלפון שמספרו 1-800-071-171.
טלפון – הוקם מוקד ייעודי אנושי לרישום ותמיכה לצרכנים שמספרו 1-800-071-170 (שעות פעילות: יום א' 14:00-17:00, ימים ב'-ה' 9:00-13:00).
וואצאפ – לינק ישיר נמצא באתר המאגר. 
החל מיום 1.1.23 החוק יכנס לתוקף ולא יהיה ניתן להתקשר בשיחות שיווק לצרכנים שהכניסו את מספר הטלפון שלהם הנייד או הנייח למאגר. עוסק שירצה להתקשר אל הצרכן יצטרך לבדוק קודם לכן האם הצרכן נרשם למאגר, ורק אם המספר של הצרכן לא מופיע במאגר העוסק רשאי להתקשר אליו.
המהלך ילווה בקמפיין שיעלה למודעות ולשיח הציבורי את הקמת מאגר אל תתקשר אליי ומטרתו הנעה לפעולה של כניסה למערכת והרשמה למאגר. הקמפיין יכלול פניה בשפות שונות ופניה למגזרים השונים, ובנוסף יהיה דגש מיוחד על עידוד לרשום למאגר את אוכלוסיית האזרחים הוותיקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה