דיגיטל וטק

יש לכם אייפון? יש לכם סיבה טובה להיות בלחץ

זוג יוטיוברים תיעד עם מצלמת אינפרא אדום כיצד בכל חמש שניות המצלמה מצלמת את האדם שמחזיק את הטלפון הסלולרי, וכשהוא מנסה לשים אצבע על העינית היא עדיין מנסה להמשיך ולצלם אותו. איך הגיבו באפל?
מערכת ice |  2
תקלה באייפון (צילום unsplash)
יש לכם אייפון? יש לכם סיבה לדאוג. כולנו נלחצים מדי פעם מהעובדה שהטלפונים הניידים שלנו כבר לא מאובטחים בשום צורה והמידע שלנו מגיע למקומות רבים בהם אנו לא רוצים להיחשף. טכנולוגיות המעקב אוספות מכולנו נתונים, וברוב הזמן זה אפילו לא בידיעתנו.
זוג יוטיוברים תיעד עם מצלמת אינפרא אדום כיצד בכל חמש שניות המצלמה מצלמת את האדם שמחזיק את הטלפון הסלולרי, וכשהוא מנסה לשים אצבע על העינית היא עדיין מנסה להמשיך ולצלם אותו.
 
הסרטון בהחלט גרם למהומה גדולה ברשתות החברתיות ואף גרם לחברת אפל העולמית להגיב ולטעון שזה נכון, אך האייפון לא עושה זאת לצרכי ריגול, אלא כדי לבדוק את זיהוי הפנים של המשתמש וכדי שיוכל ליצור אימוג'ים של עצמו.
רק לאחרונה, חוקר מעקב שעבד בעבר בממשלת בריטניה חשף את מערכות המעקב הנפוצות ביותר שכולנו צריכים להכיר. מדובר במצלמות מעקב שמוצבות בערים השונות ועוקבות אחרי כל צעד שאנו עושים. מי שהובילה עד לאחרונה במצלמות המעקב הללו היא סין, שם הוצבו יותר מ-50% ממצלמות המעקב בעולם. 
למרות זאת, אוסטרליה מתחילה לעקוף בסיבוב את סין. בסידני ישנן 4.67 מצלמות לכל 1,000 אנשים ולמלבורן יש 2.13 לכל 1,000 אנשים. עוד שמצלמות במעגל סגור יכולות לשמש למטרות לגיטימיות, כמו קידום בטיחות בערים וסיוע למשטרה בחקירות פליליות, השימוש בהן גם מעורר דאגות רציניות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    באמת עכשיו?
    עומר 05/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בסטיז מייצרים בהלה המונית שלא לצורך מי שיש לו אייפון שבעצמו ייכנס להגדרות > נגישות > Face ID ותשומת לב > מאפיינים שמזהים קשב ויראה שאפשר לכבות את זה והמכשיר בודק באופן מקומי אם המבט מכוון למסך בשביל לדעת אם לכבות את המסך או לא, אם להרחיב עדכונים במסך הנעילה, וכו׳.. הכל נעשה באופן מקומי במכשיר ושום דבר לא נשלח לאף אחד. זה סתם בשביל קליקביט ואם הכותבים היו מחפשים לדקה בגוגל הם היו מוצאים את זה גם.
    סגור
  • 1.
    האח הגדול?
    סמי 05/2023/14
    הגב לתגובה זו
    12 1
    מלבד העובדה שאולי זה לא חוקי, שום דבר לא השתנה. עוקבים אחרינו כל הזמן כולם.
    סגור