דיגיטל וטק

הלם במערכת הביטחון: מי גונב מומחי סייבר מישראל?

בשבועות האחרונים מדאיגה את מומחי הסייבר מישראל תופעה בה מציעים גורמי סייבר בספרד רילוקיישן למומחי סייבר ישראלים וחוששים מעזיבה המונית של המומחים, אך גם מעזיבת ידע רב
מערכת ice |  1
מתקפת סייבר (צילום shutterstock)

ב-N12 פורסם כי מומחי סייבר ישראלים חוששים בשבועות האחרונים מזליגת ידע ועובדים לספרד עקב הצעת גורם אמריקני בספרד שהציע עבודה למומחי סייבר ישראלים כולל רילוקיישן. מסתבר שאותם עובדים קיבלו בקלות אשרת עבודה בספרד והצעות רילוקיישן מרשימות למשפחות.

גורמים במערכת הביטחון חוששים שמלבד מומחי הסייבר גם הידע הישראלי יזלוג יחד עמם וטוענים שזה יכול להוביל לחולשה אדירה של משרד הביטחון מכיוון שמתקפות הסייבר הולכות וגוברות ובעתיד לישראל לא יהיה הידע הנחוץ לשם הגנה.
בשנים האחרונות ישנו ביקוש רב לסייבר הישראלי ברחבי העולם ובמערכת הביטחון חוששים מזליגת המידע שישנה את המצב בו לישראל ישנה עליונות ברורה בתחום הסיייבר.
 


גורם ביטחוני מתריע כי שהידע הישראלי מחזק את האויבים אשר משתמשים בחלק מידע זה מאחר ואותן חברות מוכרות את הידע למדינות אחרות.

למדינת ישראל קיים משבר חמור מול ארה"ב בתחום הסייבר ההתקפי לאחר האמברגו שהושת על חברת NSO על רקע כלי ריגול שנתפסו בתוכנה ובשלב זה בישראל חוששים לפתור את המשבר החמור מול האמריקאים

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק להתאמץ יותר!!!!
    אנצי! 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבעיה במדינה שמצד אחד לא משקיעה בהשכלה.מצד שני,לא משקיעה במדענים וכו', לכן הם מוצאים קריירה מעבר לים ואחר מתפלאים על בריחת מוחות,חוסר לימודי ליבה, קצבאות לחרדים וכו'!!!!
    סגור