דיגיטל וטק

הדבר הבא? הרשת החברתית הישראלית מסכמת גיוס של מיליונים

"דרימז" מאפשרת לגולשים להעלות סרטונים שבהם הם חושפים את חלומותיהם, יוצרת עבורם באמצעות בינה מלאכותית אבני דרך להגשמת החלומות, ורותמת את הערבות ההדדית של החברים ברשת לתמיכה מוראלית וטכנית כל הדרך להבאת החלום למציאות
מערכת ice | 
דרימז (צילום דרימז)
הרשת החברתית הישראלית "דרימז" (DREEMZ) שמסייעת לגולשים להגשים את חלומותיהם, מסכמת גיוס של כשישה מיליון שקלים באמצעות גיוס המונים. חרף המשבר הכלכלי והשוק הקר משקיעים רבים ביצעו השקעה ברשת החברתית. 
"דרימז" הינה רשת חברתית שהושקה לפני כשנה ושמבקשת לגייס את היכולות של הציבור לטובת הגשמה עצמית והגשמת חלומות. הרשת, שהושקה באופן שקט לפני מספר חודשים וכבר עתה חברים בה אלפי גולשים שהגיעו מפה לאוזן, מאפשרת לגולשים להעלות סרטונים שבהם הם חושפים את חלומותיהם, יוצרת עבורם באמצעות בינה מלאכותית אבני דרך להגשמת החלומות, ורותמת את הערבות ההדדית של החברים ברשת לתמיכה מוראלית וטכנית כל הדרך להבאת החלום למציאות. 

"זה כמו טיקטוק – סביב הגשמת חלומות", מסביר זאת יובל מנצורה מייסד ומנכ"ל "דרימז". המשתמשים משתפים את החלום שלהם בסרטון קצר, בינה מלאכותית עוזרת להם לפרק אותה לאבני דרך, והם משתפים את הדרך לחלום באמצעות סרטונים עד הגשמתו. "הרשת החברתית שמה לעצמה מטרה לאפשר למיליוני אנשים להגשים את חלומם ולעזור לאחרים בתהליך, במסגרת המהפכה שתופסת שהרשתות החברתיות צריכות לשרת אותנו ולא להפך, כפי שמתרחש היום".
כבר עתה ישנה פעילות משמעותית ברשת, עם אלפי גולשים שהעלו חלומות ואף הגשימו אותם. בין היתר הגשימו מספר גולשים את חלומם לצאת לטיול בעולם עם בני משפחתם, לרוץ מרתון ואפילו ליצור גבינה טבעונית במעבדה. ישנם לא מעט חלומות אחרים ומרגשים נוספים ב"דרימז" – גולשת ששיתפה באומץ את חלומה להחלים מסרטן נגד כל הסיכויים, גולש שיוזם שרשרת אנושית מתל אביב לירושלים על מנת להגביר את האחדות, וגולשת שמספרת על חלומה לאמץ ילד וחושפת את העוקבים בתהליך המפרך, שלרוב אינו נחשף לציבור הרחב. 
לפני מספר חודשים החלו ב"דרימז" בהליך גיוס ההמונים, בליווי של חברת סנתום בהובלת תומר ברוקנטל וסניה ולדברג, באמצעות חברת פנדיט, וזו הסתיימה בהצלחה בימים האחרונים. כשישה מיליון גוייסו באמצעות מעל 500 משקיעים בינוניים וקטנים שהביעו אמון ביוזמה של החברה.
העיתוי של גיוס המיליונים אינו מובן מאליו, בצל המשבר הכלכלי וכן המהפכה המשפטית שהובילה על פי הפרסומים משקיעים רבים לוותר על השקעה בסטרטאפים ישראלים. אושיית הרשת סניה ולדברג, שליווה את הגיוס, מספר כי "למרות שבתקופה הזאת אנחנו רואים ירידה בגיוסי ההון בישראל, כאשר עושים עבודה טובה אפשר להצליח לגייס. דרימז הוכיחה שהמשקיעים גם מזדהים עם החזון וגם מאמינים בצוות המייסדים שיצליח להוציא אותו אל הפועל".

יובל מנצורה אומר כי הוא סירב לקבל את התשובה שהשוק בעייתי כרגע. "לאורך כל הגיוס אנשים אמרו לי שהשוק בירידה, שיש משבר כלכלי, מיתון, אינפלציה והזכירו את המהפכה המשפטית. דרשתי מהם לא לדבר על זה, זה לא מעניין. החברה שלנו קיבלה החלטה אסטרטגית שהיא לא מצטרפת לשוק או לאינפלציה. הרעיון מאחורי 'דרימז' הוא לחלום הכי גבוה, להתעלם לרגע מהמציאות, להציב את היעד ולבנות את הדרך. אנשים כל הזמן מספרים לעצמם למה הם לא יכולים להגיע להישגים, אבל אנחנו רוצים להתחיל לומר 'למה כן'. במקום להיות מושפע מהמציאות אנחנו יוצרים מציאות". 
הוכחה לפוטנציאל של הרשת החברתית החדשה, אומר מנצורה, הינה בגיוס המוצלח דווקא בעת משבר כלכלי. "אנחנו מעוניינים שמיליוני אנשים יוכלו להגשים את החלום שלהם ולעזור לאחרים בתהליך. החזון שמוביל את החברה הוא מה שגורם לנו להפוך למגנט, שגורם לאנשים לבוא ולקחת חלק".
כעת מציבים לעצמם "דרימז" את היעד הבא: חדירה לשוק הישראלי והגעה ל-100 אלף משתמשים בישראל, לצד יציאה לשוק הבינלאומי בדגש על ארצות הברית. עם תום גיוס ההמונים מתכוונים בחברת הסטרטאפ הישראלית לגייס כספים נוספים מקרנות סיכון, כבר בחודשים הקרובים. היעד של "דרימז" הינו להגיע למיליון משתמשים ברשת החברתית עד 2025.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה