דיגיטל וטק

אפל חוטפת תביעה של מיליארד דולר על גביית עמלות של 30%

חברת אפל חוטפת תביעה בסך מיליארד דולר בבריטניה. את החברה תובעים יותר מ-1,500 מפתחים שמוחים על המונופול לכאורה של החברה בשוק האפליקציות בכל הנוגע למערכת IOS ועל העמלות הגבוהות שהיא גובה מהם
מערכת ice |  1
אפל (צילום unsplash)
אפל מסתבכת עם אלפי מפתחים בבריטניה. השבוע יותר מ-1,500 מפתחים בריטיים הגישו תביעה נגד אפל בסך 785 מיליון ליש"ט (כמיליארד דולר), בגין העמלות שהיא גובה בחנות האפליקציה שלה - האפ-סטור.
לפי CNN, הרווחים של אפל מחנות האפליקציות שלה זינקו במהירות בשנים האחרונות וכעת הם עומדים על כ-20 מיליון דולר לרבעון בודד. חלק מזה מגיע תודות מהעמלות הגבוהות שנלקחות ממפתחים שמשתמשים בשירות תשלום פנימי בחנות האפליקציות, ואלו נעות בטווח של 15%-30%.
 
עובדה זו כמובן הביאה לביקורת רבה, היום ובעבר, אך החברה טענה כי 85% מהמפתחים לא משלמים עמלות וכי השירות מאפשר למפתחים אירופאים לקבל גישה לשווקים וללקוחות ביותר ב-175 מדינות בעולם. כמו כן ובניגוד לעמדה של התובעים, אפל טוענת שהיא לא מונופול בשוק, אלא היא רק חלק ממנו.
התביעה המדוברת הוגשה בידי פרופסור שון אניס, בשמם של 1,566 מפתחים: "החיובים של אפל מוגזמים ומתאפשרים רק בזכות המונופול שלה בהפצת אפליקציות באייפונים ואייפדים", הוא אמר. הוא הוסיף: "החיובים לא הוגנים ומהווים בפני עצמם תמחור נצלני. הם פוגעים במפתחים בלקוחות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הכנסה נוספת
    נטע 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעבוד אונליין מהבית! ללא ניסיון! כ 5-3 שעות ביום יכול להתאים? שלח/י לנו הודעה בוואטספ 052-4313764 רווית?? זמינות מיידית!
    סגור