דיגיטל וטק

חשד: מחבלים השתמשו בפלטפורמה ישראלית להעברת כספים

רשות שוק ההון שלחה בקשה לקבלת מידע לחברת ווייז. הערכה: התשתית נוצלה לכאורה למטרות שעלולות לשמש למימון טרור. המידע נחשף דרך קבוצת הטלגרם Gaza Now. מטעם החברה נמסר בתגובה: "המדיניות שלנו משקפת את דרישות החוק, ננקוט בצעדים"
מערכת ice | 
הפגנת פעילי חמאס (ארכיון) (צילום מוחמד עטייה/פלאש 90)
רשות שוק ההון שיגרה אתמול (חמישי) מכתב לחברת ווייז הישראלית המפוקחת על ידה בבקשה דחופה לקבלת מידע. הבקשה נשלחה לאחר שהגיע מידע לרשות, על פיו לכאורה קיים חשש שהפלטפורמה של החברה נוצלה על מנת להעביר כספים לרצועת עזה, שככל הנראה עלולים לעבור על חוק מימון טרור.
כתב גלובס רועי ויינברגר שחשף את הפרשה, ציין כי הגילוי על אודות העברת הכספים לכאורה התגלה באמצעות קבוצת הטלגרם Gaza Now שהפכה פופולרית מאז תחילת ימי הלחימה, ומציגה לראווה את הטבח שביצע חמאס בישראל ואת מראות הזוועה מהרצועה. חברת ווייז (WISE ILS) עצמה, המפתחת פלטפורמה להעברת כספים, לא חשודה בעצם העברתם.
 
עם זאת, מפני שהתשתית שייכת אליה, אם היא מזהה פעולה שיש בה כדי לסייע, לקדם או לממן ביצוע עבירת טרור חמורה או לתגמל בעבור ביצועה של פעילות כזו (כלשונו של סעיף 32 לחוק המאבק בטרור, התשע"ו - 2016) - על החברה לעכב לאלתר כל פעילות בחשבון הלקוח. עתה, רשות שוק ההון דורשת הסברים: החברה תאלץ לספק הבהרות ואת פירוט הצעדים בהם היא נוקטת לזהות לקוחות המעבירים כספים שעלולים לשמש למימון טרור.
"כמוסד פיננסי מפוקח, אנו פועלים לפי כללים נוקשים כדי להבטיח שהפעילות שלנו עומדת בהוראות החוק הרלוונטיות", נמסר מטעם חברת ווייז. "מדיניות השימוש המקובלת שלנו משקפת את דרישות החוק. אנו מודעים לדיווחים אלו, ונקטנו בפעולות מיידיות על מנת לחקור אותם, בהתאם לדרישות הרגולטוריות ולמדיניות שלנו".
 
החברה הוסיפה כי דוחה שימוש לרעה במוצריה. "אין לנו אפשרות לספק פרטים נוספים על מקרים בודדים. חברת ווייז לא מוכנה לסבול כל שימוש לרעה בשירותים ובמוצרים שלנו. כאשר אנו מזהים שימוש לרעה בשירות שלנו, אנו נוקטים בצעדים מידיים כדי לחקור את המקרה, ובמידת הצורך, נוקטים בפעולות המתאימות כדי למנוע זאת.
"במידת הצורך, אנו גם מדווחים על מקרים אלה לרגולטור ולרשויות האכיפה בארץ וברחבי העולם כחלק מפעילות החברה לאיתור ומאבק בפשיעה פיננסית. כפי שהיית מצפה, אנו עובדים בפתיחות ובשיתוף פעולה עם כל הרגולטורים שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה