דיגיטל וטק

גאוני: האפליקציה שתגרום לתושב לונדון להרגיש כמו בשדרות

חזקים בהסברה: מומחי התוכנה של חברת ה-IT הישראלית CodeValue פיתחו אפליקציה אשר לוקחת את היסטוריות השיגורים היומית של רקטות שנורו על ידי החמאס לשטח ישראל - ומשליכה אותה, על פי קנה מידה פוליגוני, לאזורים גיאוגרפיים אחרים בעולם, כדוגמת לונדון ופריז. אז איך זה עובד?
מערכת ice |  10
פגיעת טיל בשדרות (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר)
ישראל מעולם לא הצטיינה בהסברה, ואכן מתקפת הפתע של ה-7 באוקטובר תפסה אותה לא מוכנה גם בגזרה הזו. מאז עידן הרשתות החברתיות ברור יותר מתמיד שעל מנת לנצח במלחמות חייבים לנצח גם במלחמה על דעת הקהל, וזאת כדי לזכות בלגיטימציה לבצע את הפעולות הנדרשות לצורך הכרעת המערכה.
לצורך סיוע במאמץ ההסברתי נרתמו המון אזרחים, גופים ומשפיענים שמגייסים את כל היכולות והכלים שלהם כדי לגרום לעולם להבין את הטרור ואת גודל האסון שאנחנו חווים פה. אחד האתגרים הגדולים הוא להמחיש לאנשים בעולם כיצד מרגישים החיים תחת איום בלתי פוסק של רקטות, שכן אף אזרח בריטי, צרפתי או אמריקאי לא היה מוכן לסבול את מציאות חייהם של מיליוני תושבים ישראלים.
 
אחת היוזמות היותר מעניינות בהקשר הזה מגיעה דווקא מכיוון ההייטק הישראלי. מומחי התוכנה של חברת ה-IT הישראלית CodeValue פיתחו אפליקציה אשר לוקחת את היסטוריות השיגורים היומית של רקטות שנורו על ידי החמאס לשטח ישראל - ומשליכה אותה, על פי קנה מידה פוליגוני, לאזורים גיאוגרפיים אחרים בעולם, כדוגמת לונדון ופריז.
מגן מרגלית מ-CodeValue, שהוביל את פיתוח האפליקציה, הסביר: "חיפשתי רעיון שיאפשר באופן פשוט ו-וויזואלי שימחיש וינגיש לעולם את החוויה המזוויעה שאנו חווים. הרציונל מאחורי הרעיון הזה הוא לאפשר לתושבים באזורים אחרים בעולם לחוש כיצד זה היה נראה ומרגיש אם טילים היו משוגרים על לונדון, דבר שלא קרה מאז מלחמת העולם השנייה".
האפליקציה של CodeValue
הממשק מאפשר לבחור יום מסוים בימי מלחמת "חרבות ברזל", החל מתאריך 7/10/23, ולראות כיצד היה נראה אותו יום באזור גיאוגרפי אחר, ואילו שכונות היו נפגעות במטחי הטילים. בלחיצה על אייקון הטיל, ניתן לראות מידע נוסף להמחשה כגון כמות הרוגים, פצועים, שטח שנפגע וכמות שיגורי טילים. מעת לעת, מופיעה התרעה המלווה באזעקה ובה מתבקשים תושבי שכונות מסוימות באותו אזור גיאוגרפי להיכנס למרחבים מוגנים. כרגע האפליקציה מציגה את העיר לונדון, ובימים הקרובים יתווספו גם ניו יורק, פריז וערים נוספות.
טלי שם טוב, מנכ"לית CodeValue: "מהרגע שהתבשרנו על המלחמה הנוראית שנכפתה עלינו חשבנו איך אנחנו נרתמים בקודווליו לסייע. גייסנו את טובי המוחות והחלטנו לפתח אפליקציה שתתרום לישראל במאמץ ההסברתי שהוא כידוע עקב האכילס שלנו. אנחנו מודעים לזה שכל אחד עסוק בבעיות שלו ושמה שקורה אצלנו לא בהכרח יעניין אנשים במדינות אחרות, לפחות לא לאורך זמן, ולכן פיתחנו אפליקציה שממחישה לאנשים איך זה היה נראה אצלם. המטרה שלנו היא לגרום למדינות המערב להבין שאם לא נמגר את הטרור הם עשויים להיות הבאים בתור".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    מדהים!!! (ל"ת)
    פולי 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    בשביל מה?
    אני 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אתם מנסים להסביר למי שלא מוכן להקשיב. אנחנו בסה"כ צריכים לחכות כמה שנים עד המוסלמים ירגישו שזה הזמן המתאים לכבוש את אירופה באלימות. עבור אירופה זה כבר יהיה מאוחר מדי, ואנחנו נשב עם קערת פופקורן על חורבות עזה, נצפה בחדשות המדווחות על לונדון הבוערת ונצחק ונצחק ונצחק...
    סגור
  • 6.
    איך קוראים לאפליקציה?
    יפה 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למה לא רשמתם שם של האפליקציה או קישור שאפשר להפיץ?
    סגור
  • 5.
    רעיון לשידרוג
    רעיון לשידרוג 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לעשות את אותו הדבר גם לגבי הטווח. לקחת תמונה מהתמונות המזוויעות שהיו מה-7/10 ולהדביק על תמונה של בתים ומשפחות שלהם, שהם ירגישו את זה כאילו זה קרה אצלם. כולל תמונות של ילדים.
    סגור
  • 4.
    יישר כח
    יואב 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 2
    צריך לקדם את האפליקציה
    סגור
  • 3.
    גועל נפש
    רפאלה 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה הם אשמים?
    סגור
  • הם אשמים
    יפה 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בזה שהם לא מבינים את המצב שלנו ומקבלים מידע ותמונות בעיקר מעזה. ולכן הם תומכים בחמאס.
    סגור
  • 2.
    שיצרפו לאפליקציה גם סירנה עם צליל של אזעקה (ל"ת)
    דקלון 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 1.
    כתבה שלמה בלי קישור או שם של האפליקציה (ל"ת)
    יונתן 10/2023/24
    הגב לתגובה זו
    7 1
    סגור
  • אני גם חשבתי אותו דבר (ל"ת)
    שלמה 10/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור