דיגיטל וטק

גוגל דורשת מאיחוד האירופי: לחקור את התנהלות אפל

גוגל, שקועה כעת, במשפט שמתנהל נגדה באירופה בגין הטענה שהיא נוקטת צעדים ומתנהלת כמונופול דורסני. כעת, היא החליטה להסית את האש גם אל כיוון המתחרה, אפל, לאחר שיצאה בדרישה לאיחוד האירופי לחקור את התנהלותה
מערכת ice | 
אפל וגוגל (צילום unsplash)
גוגל שקועה הצוואר במשפט הענק שמתנהל נגדה באירופה, בגין ההאשמות על התנהלותה כמונופול דורסני. לאחר שאפל לקחה חלק משמעותי בתביעה נגדה, כעת החברה מנסה להפנות אש גם אליה.
במסגרת במכתב שהועבר בשם גוגל, ובשם רשתות הסלולר, החברה טוענת ששירות ההודעות של אפל ה-iMessage, עונה גם הוא לתיאור שאותו קובע החוק לאפליקציה מונופוליסטית.
 
לפי הרגולטור האירופי, אפליקציה שנמצאה כמונופולית, נדרשת לבצע מהלכים שונים בכדי לאפשר למשתמשים לתקשר באופן ישיר עם אפליקציות אחרות. אפל, כמובן דוחה לחלוטין את הטענות, ומצביעה על כך שאין כל קושי מיוחד להתקין על מכשירי iPhone אפליקציות אלטרנטיביות למשלוח וקבלה של הודעות.
במכתב שמסרה גוגל, לאנשי האיחוד נכתב כי: ״המהלך יועיל למשתמשים מאחר והודעות מעוצבות ומתקדמות זמינות רק במשלוח הודעות בין משתמשי אפל״. לפי אפל, העובדה שהשוק תחרותי מאוד מוכיחה ש-iMessage אינה נהנית מיתרון לא הוגן.
יש לציין כי אפל, לא פרסמה כבר שנים מספרים מדויקים לגבי כמות המשתמשים ב-iMessage, אולם ההערכות נעות סביב לא פחות ממיליארד משתמשים ברחבי העולם. ובעוד שאפל אכן מאפשרת להתקין במכשירי ה-iPhone אפליקציות אלטרנטיביות, iMessage שומרת על בלעדיות מוחלטת למערכות ההפעלה iOS ו-MacOS.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה