דיגיטל וטק

פרויקט הענק של IBM וניו יורק: 10 מיליארד דולר למחקר שבבים

מדינת ניו יורק בשיתוף עם IBM, מצטרפות לחברת מיקרון טכנולוגיה וישקיעו את סכום העתק במתחם לחקר מוליכים למחצה לצורך ייצור שבבים מהדור הבא
מערכת ice | 
שבב (צילום Pok Rie / Pexels)
מדינת ניו יורק מצטרפת לענקית הטכנולוגיה IBM ויצרנית המוליכים למחצה מיקרון טכנולוגיה, כדי להשקיע 10 מיליארד דולר במתקן חדיש לחקר מוליכים, לייצור שבבים מהדור הבא. כך פרסם הניו יורק פוסט.
NY Creates, גוף ללא מטרות רווח המפקח על מתחם ננוטק אלבני שבו ייבנה המתקן בשטח של כ-4,600 מ"ר, יפקח גם על הפרויקט. עם השלמתו ב-2026, המתקן צפוי לכלול חלק מהציוד המתקדם ביותר לייצור שבבים בעולם באדיבות ASML Holding, חברה הולנדית שמוכרת מכונות בשווי של למעלה ממאה מיליוני דולרים, כך דווח בוול סטריט ג'ורנל.
 
לאחר התקנת המכונות, הפרויקט ושותפיו - כולל חברת הנדסת החומרים Applied Materials וחברת האלקטרוניקה Tokyo Electron - יעבדו על ייצור השבבים של הדור הבא שם.
המכונות המתקדמות של ASML משתמשות בלייזרים ובטיפות פח בתהליך מורכב ביותר המשתמש בסיליקון ובאור אולטרה סגול כדי להפוך חומרים מוליכים למחצה לשבבים, לפי אתר החברה - כל זאת תוך שמירה על השבב "בערך 10,000 נקי יותר מהאוויר החיצוני".
רכישת מכונות המסוגלות לטכנולוגיה מתקדמת זו בהרחבה המורכבת של אלבני היא חלק מחוק השבבים של 53 מיליארד דולר, שמשרד המסחר בארה"ב יזם מוקדם יותר השנה כדי להתמודד עם התקדמות טכנולוגית בסין תוך חיזוק הביטחון הלאומי על ידי צמצום התלות של אמריקה בשבבים מיובאים.
 
מדינת ניו יורק התחייבה להשקיע מיליארד דולר בפרויקט, שישמש לרכישת ציוד ASML ובניית הבניין. המתקן יכול גם לסייע להצעה של ניו יורק להיות מרכז המחקר המיועד לפי חוק השבבים - שכלל 11 מיליארד דולר עבור מרכז טכנולוגיות מוליכים למחצה לאומי שנועד לקדם מחקר ופיתוח שבבים מקומיים, לפי העיתון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה