דיגיטל וטק

עסקת טוויטר תתבטל? אילון מאסק בדרך לבית המשפט

מי שהיה עד לא מזמן האיש העשיר בעולם צפוי להתייצב לשולחן העדים, ולספק הסבר משכנע להשתלטותו על הרשת החברתית בסכום של 44 מיליארד דולר. הרשות לניירות ערך בוחנת האם פעל לפי החוק בעת הגשת המסמכים הנדרשים בעסקה. מאסק מצדו ניסה להיאבק, ונדחה על ידי השופטת: "ל-SEC הייתה סמכות להוציא את הזימון" 
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום unsplash, shutterstock)
שופט פדרלי הורה לאילון מאסק להעיד שוב בחקירה של רשות ניירות ערך בארה"ב על השתלטותו על טוויטר ב-44 מיליארד דולר, ונתן לרגולטור ולמיליארדר שבוע להסכים על תאריך ומיקום העדות. הוראתה של שופטת השלום בארה"ב לורל בילר, שהוצאה אמש (מוצ"ש), קבעה פסיקה טנטטיבית שנתנה בדצמבר שציידה ברגולטור.
ה-SEC תבעה את מאסק באוקטובר כדי לחייב את מנכ"ל טסלה ו-SpaceX להעיד כחלק מחקירה על רכישתו ב-2022 של טוויטר, ענקית המדיה החברתית שלאחר מכן שינה את שמה ל-X. מאסק סירב להשתתף בחקירה בספטמבר במסגרת המשפט. הסוכנות בוחנת האם מאסק פעל לפי החוק בעת הגשת הניירת הנדרשת לגבי רכישותיו של מניות טוויטר, והאם הצהרותיו ביחס לעסקה היו מטעות.
 
מאסק נאבק בהצעה של ה-SEC לחקור אותו, ואמר שזה כבר עשה זאת פעמיים, והאשים את הרגולטור בהטרדה. בילר דחתה טענה זו. "ל-SEC הייתה סמכות להוציא את הזימון", היא אמרה בפסיקה. אם ה-SEC ומאסק לא יוכלו להסכים על תאריך ושעה לראיון, בילר אמרה שהיא תשמע משני הצדדים ותחליט עבורם.
 
החיכוכים בין מאסק ל-SEC החלו כאשר הרגולטור תבע אותו לאחר שצייץ בטוויטר "מימון מובטח" ב-2018 בהתייחס לתוכנית אפשרית לקחת את טסלה לפרטית. כדי ליישב את המקרה הזה, מאסק הסכים שעורך דינה של טסלה יבדוק את הציוצים שלו על יצרנית הרכב החשמלי. ה-SEC תבעה אותו שוב ב-2019 על הפרת הוראה זו.
 
מאסק ביקש מבית המשפט העליון של ארה"ב לבחון את ההסכם, ואמר שהוא מפר את זכותו החוקתית לחופש הביטוי.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה