דיגיטל וטק

סם אלטמן בדרך לפיתוח של כל הזמנים: 7.5 טריליון דולר

מנכ"ל OpenAI נפגש עם משקיעים, בהם ממשלת איחוד האמירויות, במסגרת גיוס כספים ליוזמה טכנולוגית שאפתנית. המטרה: לפתח "בינה מלאכותית חזקה" (AGI), מכונה שתוכל לעשות כל דבר שמוח האדם לא מסוגל לעשות. הכנסות החברה עומדות על יותר מ-2 מיליארד דולר בחישוב שנתי, אחת החברות עם הצמיחה המהירה ביותר בהיסטוריה
מערכת ice |  9
סם אלטמן (צילום shutterstock)
מנכ"ל OpenAI סם אלטמן נפגש עם משקיעים, בהם ממשלת איחוד האמירויות, במסגרת גיוס כספים ליוזמה טכנולוגית שאפתנית - שתגדיל את קיבולת פיתוח השבבים העולמית ותרחיב משמעותית את היכולות של בינה מלאכותית. כך סיפרו מקורות לוול סטריט ג'ורנל. הפרויקט הזה לא יהיה זול. לפי אחד המקורות, עלות היוזמה עומדת על 7-5 טריליון דולר.
בעיתון הכלכלי דווח כי מטרת הפרויקט היא להסיר את החסמים שמעכבים את הצמיחה של OpenAI ובעיקר החוסר במעבדים גרפיים ייעודיים לבינה מלאכותית (GPU), שנדרשים כדי לאמן מודלי שפה גדולים שמאחורי מערכות כמו ChatGPT. אלטמן זקוק לשבבים היקרים הללו כדי להגשים את החזון של OpenAI לפתח "בינה מלאכותית חזקה" (AGI), מכונה שתוכל לעשות כל דבר שמוח האדם לא מסוגל לעשות.
 
על פי הדיווח בדה מרקר, בראיון לפורבס אשתקד הסביר אלטמן: "AGI הוא הדחף שמניע את כל הפעולות שלי. השאלה היא איך נדע כשהרגע הזה יגיע, אבל זה ייקח עוד זמן. זו תהיה 'המראה אטית'". ואילו בראיון לניו יורק טיימס הסביר כי החברה שלו מפתחת טכנולוגיה שתוכל "לפתור כמה מהבעיות הקשות בעולם, כולל העלאת רמת החיים ומציאת שימושים טובים יותר לכוח הרצון והיצירתיות האנושיים".
 
עוד דווח בוול סטריט ג'ורנל כי אלטמן החל לקדם את היוזמה בארה"ב, שהגדירה את תעשיית השבבים כיעד אסטרטגי. הוא נפגש עם שרת הסחר ג'ינה ריימונדו והשניים שוחחו על היוזמה שלו. אם אלטמן יצליח לגייס את ההון העצום - גדול מהחוב הלאומי של כמה כלכלות גדולות - זה יטלטל את תעשיית השבבים העולמית. בשנה שעברה עמדו מכירות השבבים העולמיות על 527 מיליארד דולר, והן צפויות לעלות לטריליון דולר בשנה עד 2030.
 
בפייננשל טיימס דווח שהכנסות OpenAI עומדות על יותר מ-2 מיליארד דולר בחישוב שנתי, הודות להצלחה המסחררת של ChatGPT, מה שהופך אותה לאחת החברות בעלות הצמיחה המהירה ביותר בהיסטוריה, לצד ענקיות טכנולוגיה כמו גוגל ומטא. קצב ההכנסות (Run Rate) השנתי של OpenAI הגיע ל-2 מיליארד דולר בדצמבר 2023. המקורות הוסיפו שהחברה צופה כי תכפיל את הסכום הזה ב-2025, הודות לעניין הגדול מלקוחות עסקיים שמעוניינים להטמיע כלי בינה מלאכותית יוצרת במקום העבודה.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    זה ישנה את העולם
    עבדול 02/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתארו לכם את עולם הרפואה עם בינה מלאכותית תוכל לתת דיאגנוזה במהירות ולהקל על זמן הטיפול
    סגור
  • 6.
    מרוב השכל המטורללים מנסים להחליף את האדם
    צדק 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פשוט הזויים
    סגור
  • 5.
    רק מי שלא מבין במוח האדם יכול להוציא מהפה שלו שטויות
    שנחל 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אין ולא תיהיה מכונה או חלקיק או גוף או רובוט או מחשב מכל סוג שהוא שתגיע ליכולות של מוח האדם מסיבה מאוד פשוטה כי מי שיוצר אותם זה מוח האדם...מעבר לזה שכל עוד לא זורם " דם" המכיל גנטיקה, זכרון ורגש יחדיו לעולם לא תיהיה בינה מלאכותית העולה על המוח האנושי
    סגור
  • אין לא יכול, יש לא רוצה!!!
    אשר 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל אפשרי כי אנחנו בסך הכל מכונות ביולוגיות...
    סגור
  • 4.
    רק הרס וחורבן הראש היהודי ממציא (ל"ת)
    לאן נגיע? 02/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    קשקוש, עד היום יש אפס בינה מלאכותית
    מיסטר 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הצליחו בעיקר לרכז מידע בצורה מהירה ולקשר בצורה יעילה יותר בין מילות חיפוש לתוכן. אפס יצירתיות.
    סגור
  • 2.
    זה ההוא שאמר שבינה מלאכותית מסוכנת?
    אהרון 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתי אLוקים עובר לעבוד אצלו? לפחות שיתן לו לנוח בשבת.
    סגור
  • 1.
    פאקפאקא
    דוד 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    איך מ2 מילירד הגיעו ל7 טריליון הם באמת לא לקחו כת התרופות
    סגור
  • תקרא טוב
    אני 02/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקרא טוב עלות כל הפרויקט בסופו של דבר זה 7 טריליון, עלות שנתית אחת תגיע ל2 מיליארד, סיום הפרויקט תיקח זמן וזאת הערכה יכול לצאת 5 יכול לצאת 10 טריליון, בכל זאת בינה מלאכותית זה משהו שהעולם יהיה חייב אותו במוקדם או במאוחר
    סגור