בחירות 2022

סמי אבו שחאדה נבחר לנציג הראשון ברשימת בל"ד

בפריימריז בבל"ד שנערכו על רקע מבצע "עלות השחר", נבחר במקום הראשון ח"כ סמי אבו שחאדה והוא ימשיך לכהן כיו"ר המפלגה
דוד זולדן | 
סמי אבו שחאדה (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
ח"כ סמי אבו שחאדה נבחר לנציג הראשון ברשימה המשותפת בפריימריז שנערכו אמש בבל"ד.
ח"כ סמי אבו שחאדה בתגובה: "בפריימריז של בל"ד השתתפו מאות חברי הוועדה אשר מייצגים את אלפי חברי המפלגה. ברצוני להודות לכל החברים אשר בחרו היום ברשימתם לכנסת הבאה בצורה דמוקרטית אשר מכבדת את העקרונות עליהם נוסדה בל"ד. אנו יוצאים מאוחדים מאחורי ההנהגה הנבחרת להמשך דרכנו ובניית פרויקט כל אזרחיה".
 
במקום הראשון נבחר כאמור סאמי אבו שחאדה עם 89%, במקום השני נבחר אמטאנס שחאדה עם 70% ובמקום שלישי דועאא חוש עם 74%
הרשימה המשותפת שמורכבת משלוש מפלגות שונות עדיין לא פתחה את קמפיין הבחירות שלה באופן רשמי. לא צפויים שינויים דרמטיים ברשימה. חד"ש, שבראשה עומד איימן עודה, עתידה לקיים פריימריז ב-13 באוגוסט. כפי שצפוי כעת, עודה ימשיך להוביל את חד"ש ואת הרשימה המשותפת. על המקום השני יתמודדו ראש מועצת כפר יאסיף שאדי שווירי וח"כ עאידה תומא-סלימאן.
בתע"ל של אחמד טיבי לא צפויות הפתעות, ובבל"ד שבראשה עומד ח"כ סאמי אבו שחאדה הוא ימשיך לכהן כיו"ר אחרי הניצחון בפריימריז אמש. רע"מ לא מחכה לפריימריז וכבר החלה בקמפיין של שלטים ביישובי החברה הערבית שבמרכזו עומד יו"ר המפלגה ח"כ מנסור עבאס. עבאס עדיין ממותג כמנהיג החזק ביותר במפלגה, והוא נחשב גם למקורבו של יו"ר התנועה האיסלאמית שייח ספוואת פריג' - שלו השפעה מרכזית על חברי התנועה.
רע"מ שואפת להיות המפלגה הדומיננטית בחברה הערבית כולה, ולכן היו"ר עבאס כבר הכריז על כוונתו לשלב מועמד דרוזי ונוצרי ברשימה. המטרה תהיה גם לגייס מועמד שיחליף את מאזן גנאים במשבצת של המועמד שאינו בן התנועה האיסלאמית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה