בחירות 2022

הפריימריז בליכוד: כמה כסף גייס בועז ביסמוט בשבועיים?

לפי החוק - המתמודדים החדשים בפריימריז בליכוד, שאינם ח"כים, רשאים לגייס תרומות למימון מסעות הבחירות הפרטי שלהם. אתר מבקר המדינה חושף את השיאנים בקרב המתמודדים 

דוד זולדן | 
בועז ביסמוט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מבדיקת הדיווחים באתר מבקר המדינה עולה כי בועז ביסמוט גייס כמעט 120 אלף שקלים בשבועיים, וארז תדמור, מועמד נוסף, גייס יותר מ-170 אלף שקלים במימון המונים. העיתונאי לשעבר בועז ביסמוט, שמתמודד בפריימריז בליכוד, גייס קרוב ל-120 אלף שקלים בתרומות בתוך שבועיים, כך עולה מהדיווחים שהעביר למשרד מבקר המדינה.
ביסמוט הכריז על מועמדותו בסוף יולי, ומאז גייס תרומות בסך של כ-117 אלף שקלים, מ-14 תורמים, שרובם תרמו בין 10-11 אלף שקלים. בין התורמים ניתן למצוא את מוטי זוננפלד, איש עסקים ופילנתרופ חרדי שנחשב מקורב ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו וגם ליו"ר ימינה, איילת שקד, שעם השניים ביסמוט נמצא בקשרים טובים. גם שרון אבן חיים, איש נדל"ן ישראלי המתגורר בל"א, וממקימי ארגון IAC - ארגון הקהילה הישראלית אמריקאית שהקים המיליארדר שלדון אדלסון, שייסד את עיתון ישראל היום אותו ביסמוט ערך עד אשתקד, תרם לו לקמפיין.
 
עוד איש תקשורת המקורב לנתניהו שמתמודד בפריימריז הוא ארז תדמור, ששימש בעבר גם כיועץ לנתניהו ובקמפיינים אחרים של הליכוד. מאתר מבקר המדינה עולה כי תדמור גייס בשלושה שבועות 178,366 אלף שקלים, במסגרת של מימון המונים. הוא דיווח על יותר מ-600 תורמים, שרובם תרמו בסכומים קטנים של עד 1,000 שקלים. בין התורמים הגדולים של תדמור אפשר למצוא את יונתן גרינוולד, איש עסקים שתרם בעבר לקמפיינים של נפתלי בנט וגדעון סער. משה פייגלין, שחוזר לליכוד להתמודדות מחודשת אחרי ניסיון להקים את מפלגת זהות, גייס מאז תחילת יולי 101,459 אלף שקלים מ-84 תורמים.
מהדיווחים באתר מבקר המדינה עולה שבשנתיים האחרונות, מאז שדנון שב לארץ משליחותו כשגריר ישראל באו"ם בקיץ 2020, הוא גייס תרומות בסך כ-125 אלף דולר, יותר מ-400 אלף שקלים - כולם מתורמים אמריקאים. ב-2020 הוא דיווח על תרומות בסך 93 אלף דולר מ-11 תורמים אמריקאים, ב-2021 דיווח על תרומה אחת בסך עשרת אלפים דולר מתורם מקסיקני, וב-2022 על גיוס 24 אלף דולר משישה תורמים אמריקאים. בין התורמים לדנון אפשר למצוא את שמו של הנרי אורלינסקי, משקיע ופילנתרופ יהודי המזוהה עם ארגונים חרדיים, אך רוב השמות אינם ידועים.
גם גלעד שרון, המתמודד לראשונה בפריימריז לרשימת הליכוד, גייס עוד לפני שהוכרזו הבחירות סכום של כ-950 אלף שקלים בתרומות, כך עולה מהדיווחים למבקר המדינה. שרון התפקד למפלגה לראשונה ב-2016 וניסה להתמודד בפריימריז הקודמים ב-2019, אך תקופה זו לא הספיקה לצורך התמודדות, ויו"ר הליכוד נתניהו סירב לקצר לו את תקופת האכשרה הנדרשת והוא נפסל מהתמודדות.
מהדיווחים של שרון באתר מבקר המדינה עולה כי בשנה וחצי האחרונות, שרון לא גייס תרומות, והתרומה האחרונה שדיווח עליה היתה לפני כשנה וחצי, בפברואר 2021, בסכום של כ-500 אלף שקלים מאדם בשם אלון גונן. באוגוסט 2020 הוא דיווח על תרומה של 100 אלף שקלים מאיש העסקים רון פסקלוביץ. בסך הכל, מאז 2016, שרון דיווח על תרומות בסך 950 אלף שקלים, 140 אלף מתוכם היו בהון עצמי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה