בחירות 2022

על רקע האיומים: יאיר לפיד סירב שהשב"כ ימגן אותו

השב"כ מתכנן להקים "מתקנים ביטחוניים" בקרבת ביתו הפרטי של רה"מ יאיר לפיד בת"א, גם על חשבון שטחים ציבוריים. משרד רה"מ ושב"כ כבר הגישו בקשה לקבל היתר בנייה להקמת המתקנים אלא שההתנגדות הגיעה מלפיד עצמו

דוד זולדן |  2
יאיר לפיד (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, מתוך אתר armoredcars)
השב"כ מתכנן להקים "מתקנים ביטחוניים" על שטחים ציבוריים פתוחים כחלק מהעבודות בביתו של ראש הממשלה יאיר לפיד בתל אביב. שכניו של לפיד קיבלו את האפשרות להתנגד לתוכניות. כך פרסם הכתב הפוליטי מיכאל שמש בכאן רשת ב. לאחר הפרסום - לפיד הנחה לעצור את כל העבודות סביב לביתו. 
העבודות מתוכננות להתבצע סמוך לבית הפרטי של ראש הממשלה כדי למגן אותו. משרד ראש הממשלה ושב"כ ביקשו לקבל היתר בנייה להקמת המתקנים הללו. מי שמטפלת בבקשה הזאת היא ועדת המשנה למתקנים ביטחוניים, ועדה שיש לה את הכלים לזרז את מתן היתר הבנייה, והיא בעלת סמכויות מיוחדות שמאפשרות להטיל סיווג על פירוט התוכניות של שב"כ בנוגע להקמת המתקנים מטעמים ביטחוניים.
 
העבודות המתוכננות בבית לפיד הן בהיקף מצומצם יותר מאלו שנעשו בביתו ברעננה של קודמו נפתלי בנט. הן יכללו בין היתר הקמה של מבנים יבילים, שניתן יהיה להסיר בקלות, אך בשטחים הציבוריים.
השר מאיר כהן מיש עתיד הגיב לפרסום הבוקר בריאיון לאריה גולן בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב': "לפיד עצמו מפקח באופן אישי על העבודות, כדי שלא תהיה פארסה ושדברים לא יפריעו לשכנים ואם יפריעו, אז במינימום. משתדלים שגם התקציב לא יהיה גבוה". 
 
יש לציין כי בג"ץ מתח לאחרונה ביקורת חריפה על משרד ראש הממשלה בעניין העבודות שנעשו ללא היתר בביתו של בנט. כעת, במשרד ראש הממשלה טוענים שכל הלקחים הופקו והם מבטיחים שהשכנים יהיו חלק מהתהליך. חלק מהשכנים קיבלו בימים האחרונים את הזכות להתנגד לתוכנית. ההתנגדויות שיוגשו לוועדה למתקנים ביטחוניים צפויות להישאר חסויות. ברוב השבוע ראש הממשלה לפיד לן בביתו בתל אביב, כך שסביר להניח כי גם דרישות האבטחה ערוכות בהתאם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שלפיד יעבור לבלפור
    ברוך 08/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    והשחורים יוכלו להפגין נגדו
    סגור
  • 1.
    יאיר לפיד גבר גבר!
    ח״ן 08/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 4
    זוכרים את ביבי הנאשם הלשעבר מתנייד עם 11-12 אנשי היחידה להבטחת אישים בצאתו ובבואו - נראה כמו גדוד - ושום איום לא היה עליו?! עשה ״רושם״ רק על הבבונים…
    סגור